انتقاد نماینده مجلس از گزارش صد روزه رئیس جمهور
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در گزارش شب گذشته رئیس‌جمهور همه موارد کمّی بودند و قابل کمّی سازی هستند ولی فرمایشات ایشان بیشتر لفاظی بود و کلیات را مانند سخنرانی معمولی بیان کردند.

ایرادهای نماینده مجلس به گزارش عملکرد روحانی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در گزارش شب گذشته رئیس‌جمهور همه موارد کمّی بودند و قابل کمّی سازی هستند ولی فرمایشات ایشان بیشتر لفاظی بود و کلیات را مانند سخنرانی معمولی بیان کردند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: هفته وحدت و تولد رسول رحمت و ولادت با سعادت امام صادق (ع) را تبریک می گویم. همچنین هفته بسیج و پیروزی نیروهای حق بر باطل و جبهه مقاومت بر جریان تکفیری داعش را خدمت تمام مردم ایران گرامی می داریم.

وی در ادامه گفت: در شب گذشته رئیس‌جمهور گزارش صد روزه عملکرد دولت جدید را به استحضار مردم رساند. اما متاسفانه این گزارشِ شخصی بود که گویا بدون تجربه آمده و با مردم سخن می گوید. در گزارش دیشب آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی گفته شد که رشد منفی دارد. چه برنامه‌ای اجرا شده که حاصلش رشد منفی این آسیب‌ها بوده است؟ آسیب‌هایی که امروز مردم ما را در منگنه و فشار زیادی تا حد نابودی خانواده قرار داده است و خواب را از چشم رهبری ربوده است. امروز اگر کسی فرزندی بیمار داشته باشد، در اثر فشارها و هزینه‌های حاصل از درمان برای او آرزوی مرگ نمی کند ولی مسئله اعتیاد منجر شده است که برخی از خانواده‌ها آرزوی مرگ فرزند خود را داشته باشند.

ذوالنوری افزود: بیکاری، آسیب به نیروی کار، دزدی و فساد همگی محصول اعتیاد است. در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟ آمارهای متناقضی از زبان رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط در بحث تولید و اشتغال داشته‌ایم. طبق گزارش ایشان 650 هزار نفر به طور متوسط شغل سالانه ایجاد شده است. بر اساس این آمار در حوزه انتخابیه بنده مطابق این آمار باید 42 هزار شغل ایجاد می شد اما در حال حاضر، چهار هزار شغل هم در این چهار سال ایجاد نشده است. فکر نمی کنم وضع استان‌های دیگر هم از قم بهتر باشد.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: دولت ما نباید با آزمون و خطا پیش برود. کشور ما بر روی گسل‌های زلزله واقع شده است. ما تجربه زلزله ویرانگر رودبار و بم را داشته‌ایم ولی دولت با تاخیر در زلزله کرمانشاه حضور پیدا کرد. هلال احمر نیز عملکرد خوبی نداشت. محور اصلی امداد و نجات را نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و بسیج در دست داشتند ولی در گزارش دیشب رئیس‌جمهور محوریت اصلی با نیروهای مسلح بود که گفته نشد. ما نباید از کنار خدمات ساده بگذریم. امروز لازم است با صداقت و تلاش و مجاهدت بار مسئولیت را به سر منزل مقصود برسانیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایسنا