رئيس شورای فعالان ملی- مذهبی پيشنهاد كرد: “راه سبز اميد“ به‌صورت غير خشونت ‌آميز بخش‌های مغفول قانون اساسی را پيگيری كند.
 
عزت‌الله سحابی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به تاسیس تشكیلات راه سبز امید با محوریت قانون اساسی با بیان این‌كه این اقدام را تائید می كنم،گفت: قانون اساسی با وجود برخی اشكالات ، دارای ظرفیت‌هایی است كه می توان از آنها استفاده كرد.
وی با اشاره به برخی اصول قانون اساسی افزود: در اصل سوم بر ماهیت جمهوری اسلامی و ضرورت جلوگیری از رفتن آن به‌سوی استبداد تاكید شده و در اصول 9 تا 39 نیز حقوق ملت تشریح شده است كه مطابق با اصول دموكراسی در سراسر جهان است و اگر موسوی روی این اصول تكیه كند، شخصا با تشكیل راه سبز امید موافقم.
سحابی با تاكید بر این‌كه این تشكیلات باید به‌صورت قانونی و غیر خشونت‌آمیز بخش‌های مغفول قانون اساسی را پیگیری كند، تصریح كرد: قانون اساسی در هر كشوری میثاقی میان حاكمیت و ملت است، بدین معنا كه هر دو در برابر هم دارای حقوقی هستند و اگر یكی از آنها حقوق دیگری را زیر پا بگذارد، قانون را نادیده گرفته است.
رئیس شورای فعالان ملی، مذهبی در پایان تاكید كرد: تمام اقشار و طبقات جامعه مانند اصناف، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشكاران و... باید در تشكیلات راه سبز امید شركت داشته باشند.
 
اخبار مرتبط:
میرحسین موسوی شكل گیری ”تشكیلات راه سبز امید“ را اعلام كرد
اعتراض رسا به نام حزب جدید میر حسین موسوی
واکنش کیهان به تشکیل حزب جدید موسوی
اظهارات لس آنجلس تایمز در مورد تشکیل جبهه جدید موسوی
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir