دروغ دولت به مردم در روز کوروش!
امسال به‌خاطر جلوگیری از یک مشکل امنیتی و احتمال درگیری در پاسارگاد در روزی که به‌نام روز کوروش نامیدند، مسئولان دولتی تصمیم خوبی گرفتند و آن‌روز مجموعه پاسارگاد را بستند. اما برخی از مسئولان برداشتند در ابتدای جاده پاسارگاد تابلو زدند که به‌دلیل تعمیرات جاده سه روز مسدود است.

ضرغامی: چرا در «روز کوروش» به مردم دروغ گفتید؟

ضرغامی، رییس سابق صداوسیما، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی در همایش «خبر خوب» که در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، درباره نحوه برخورد دولت با تجمع روز کوروش اظهار نظر کرد.


بخشی از اظهارات ضرغامی را در ادامه می خوانید: 

امسال به‌خاطر جلوگیری از یک مشکل امنیتی و احتمال درگیری در پاسارگاد در روزی که به‌نام روز کوروش نامیدند، مسئولان دولتی تصمیم خوبی گرفتند و آن‌روز مجموعه پاسارگاد را بستند. اما برخی از مسئولان برداشتند در ابتدای جاده پاسارگاد تابلو زدند که به‌دلیل تعمیرات جاده سه روز مسدود است. انتظار دارید کسی باور کند این حرف را؟! این انتقاد را ما به مسئولان داریم.
 
خبر دروغ توهین به مخاطب است و باید کسی که خبر دروغ می‌دهد هو بشود.کار رسانه کار کارمندی نیست که وقتی کسی خبر دروغی زد بگویند در فضای عملیات روانی ماهم در مقابلش یک خبر دروغ بزنیم.خیلی وقت‌ها همه راست را نگفتن عین دروغ است. گاهی این کار عمدی است که خب دروغ‌گویی‌ست اما گاهی به‌خاطر نداشتن تخصص و نابلدی خبرنگار است.

خبرنگار باید اجتهاد خبری داشته باشد.بنده محل کارم در پاستور است؛ روزی نیست که هنگام رفتن به سرکار تجمعی از معترضان و مال‌باختگان و... نبینم. باید تفکیک قایل شد بین این‌ها و کسانی که با برنامه دشمن آشوب کردند. باید با پختگی جوری رفتار کرد که این‌ها ناامید نشوند.

کشور الان در اتاقی شیشه‌ای است و همه همه‌چیز را می‌بینند. این قطعا فرصت است. اصلا فضای مجازی برای نجات و کمک به انقلاب آمده است. امربه‌معروف وظیفه همه است نه فقط یک دستگاه. مردم قبلا قدرت این‌کار را نداشتند اما امروز با فضای مجازی همه قدرت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com