ضرغامی: مقبره کوروش مانع کشاورزی شده است
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند

صحبت های عزت الله ضرغامی در مورد مقبره کوروش

ضرغامی در شورای اداری استان فارس که در سالن استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: فارس به‌نسبت وضعیت‌های نسبی فوق‌العاده‌ای که در امر گردشگری و میراث فرهنگی دارد، بسیار دچار عقب‌ماندگی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در سفری که به استان فارس داشتند، فرمودند؛ اگر گردشگری درست‌کار کند این استان هیچ نیازی به هیچ بودجه‌ای ندارد، هم گردشگری داخلی و هم خارجی، در میراث فرهنگی رتبه نخست را داریم.

وی گفت: در انواع ۱۷گانه گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت در همه این‌ها فارس جایگاه ویژه‌ای را داراست، ازاین‌رو رقم ۸۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ۸۰میلیاردی را توزیع کرده‌ایم که بخشی از آن را به مرمت و بازسازی اختصاص داده‌ایم و مقدار کمی را برای مجموعه‌های کوچک در شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم، این مبلغ توزیع شده است و دردی را دوا نخواهد کرد.

ضرغامی درباره حافظیه نیز گفت: حافظیه آبروی جهانی است، طرح توسعه آن سه هکتار است و دو پروژه مهم دارد، مقداری تسهیلاتی بانکی نیاز دارد که استاندار ان‌شاءالله کمک خواهد کرد، ما در حوزه گردشگری و در حوزه بوم‌گردی احتیاج به کمک داریم.

وی اضافه کرد: همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره اجرای طرح حرم به حرم گفت: خانه‌های میان این دو حرم ازمیان‌رفته و داغون است و برای گردشگری زیارتی شیراز مهم است.

وی در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی نیز اظهار داشت: اگر امروز در خانه‌های مردم حضور پیدا نمی‌کردم، نمی‌توانستم مشکلات را حس کنم، در جاهایی زندگی می‌کنند که واقعاً قابل زندگی‌کردن نیست نه پول برای ساختن دارند و نه می‌توانند کاری کنند، من این مشکل را برطرف می‌کنم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com