اکنون هم باید منتظر ماند و دید که چه اموری در مجموعه فعالیتهای صادق لاریجانی به یادگار می ماند.
 
دبیرکل حزب کارگراران سازندگی با اشاره به تغییر رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اتفاقات 10 سال اخیر در کارنامه عملکرد قوه قضائیه و هاشمی شاهرودی ثبت و ضبط شده ، گفت: اکنون هم باید منتظر ماند و دید که چه اموری در مجموعه فعالیتهای صادق لاریجانی به یادگار می ماند.
 

غلامحسین کرباسچی در گفتگو با مهر، در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی از ریاست جدید قوه قضائیه و اظهارات وی مبنی بر اینکه "هیچ کس نباید جرات کند و به خود حق دهد که بر خلاف قانون حکم و حقوق شهروندان را ضایع نماید و من در این ماموریت مهم به احدی رحم نخواهم کرد" اظهار داشت : بنده خاطره تغییر رئیس قوه قضائیه را یک بار در زمان هاشمی شاهرودی دارم و در آن زمان و در سال 78 بنده در زندان بودم و یزدی تغییر کرد و هاشمی شاهرودی آمد.

وی افزود: هاشمی شاهرودی در جلسه معارفه خود و در مصاحبه ای گفت که قوه قضائیه یک ویرانه بود و ما می خواهیم آن را آباد کنیم .اکنون بعد از ده سال باید دید اگر هاشمی شاهرودی اراده آبادی این ویرانه را داشتند ، به چه میزان توانستند در جهت آبادی آن عمل کنند؟

کرباسچی ادامه داد: اگر بخواهیم با ذهنیت نوسازی یک ویرانه به موضوع  نگاه کنیم باید بگویم که برای بازسازی ویرانه باید ابتدا ویرانه تخریب و بعد گود برداری شود و سپس آبادانی صورت بگیرد و اینکه الآن در چه مرحله ای هستیم و آیا آن آبادانی لازم تحقق پیدا کرده یا نه باید آقایان آمار و ارقام را توجه کنند.  آیا تعداد پرونده ها و نوبت رسیدگی کم شده؟ تعدادزندانیان پائین آمده؟ میزان رضایت مردم از دادگاهها افزایش فته؟ عدالت ولو نسبی بیشتری را می توان ادعا کرد حاکم شده؟ رشوه و فساد در سیستم های عمومی و حتی خود دستگاه قضایی کم شده؟ و...  یا در ساختن و آباد کردن فقط ساختمانها و امکانات  موفق بوده است. 

وی اضافه کرد: بالاخره قوه قضائیه در مکان های مختلف ساختمان های مرتب و خوبی را بنا کرده و گفته می شود که همه پرونده ها کامپیوتری شده اما اینکه تا چه اندازه عدالت در قضاوت و سرعت در رسیدگی به حق وجود دارد، باید آن را سنجید. من شخصا قضاوت خوبی ندارم ولی واقعا باید دید عموم مردم چگونه داوری می کنند. 

کرباسچی تصریح کرد: چهره عدالت و حقگرائی نظام را در داخل و خارج قوه قضائیه هر کشوری می تواند نمایان سازد و این قوه ویترین داخلی و خارجی نظام است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به این جمله رئیس سابق  قوه قضائیه مبنی بر اینکه مثلا فلان اتفاق در زندان های "ما" رخ نداده ، گفت: اساسا در کشور مگر زندانی غیر از زندانهای قوه قضائیه هم  وجود دارد؟همه زندان ها باید تحت نظر و نظارت دستگاه قضا  باشد  بیان چنین مسائلی خود نشانه نوعی عدم موفقیت در این قوه پس از گذشت 10 سال است. 


گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com