وزیر خنده رویی که به مرد رسانه ها ملقب شده بود این روزها به دلایلی نامعلوم و در اقدامی شگفت در حال ترک کرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا...

  
وزیر خنده رویی که به مرد رسانه ها ملقب شده بود این روزها به دلایلی نامعلوم و در اقدامی شگفت در حال ترک کرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا جای خود را به اولین وزیر زن بهداشت بدهد. اما وزیر خنده رو و محبوب بهداشت یعنی دکتر لنکرانی در حالی بار و بندیل خود را جمع کرده و غزل خداحافظی سرداده است که چرایی رفتن او و جایگزینی وزیر دیگر هنوز مشخص نشده است.

به گزارش جهان، هنوز فراموش نشده است که دکتر احمدی نژاد وزیر بهداشت جوان خود را بهترین وزیر نامیده و همواره این وزیر جوان را در صف اول ستایش ها و حمایت های خود قرار می داد.
جالب اینکه همین ستایش ها تا اوضاع کنونی که رئیس جمهور دکتر لنکرانی را برای تصدی دوباره وزارت بهداشت به مجلس معرفی نکرده نیز ادامه داشته و رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود در باره وزیر بهداشت گفت: "علاقه ویژه ای به ایشان (دکتر لنکرانی) داشته و دارم اما با تحقیق در وضع بهداشت و درمان به این نتیجه رسیدیم که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و آنان مشکلات بیشتری درخصوص مسائل بهداشتی و درمانی دارند. به همین علت و با توجه به اینکه نیمی از کادر پزشکی و پیراپزشکی، بانوان هستند متخصص زنان برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بانوان در زمینه بهداشت و سلامت آسیب پذیرترند و به خاطر حُجب و حیا بسیاری از مشکلات و بیماری‌های خود را بیان نمی‌کنند. یک متخصص زنان به عنوان وزیر بهداشت در نظر گرفته شده است تا کار رسیدگی به بانوان با
جدیت بیشتری انجام شود.

هر چند با این توجیه رئیس جمهور فلسفه تغییر وزیر بازهم در بوته ای از ابهام است. چرا که با این تفسیر اولین سوالی که در اذهان شکل می گیرد اینکه مگر قرار است وزیر بهداشت به شخصه تمامی مریض ها و بیماران را ویزیت کند که وزیر بهداشت زن موجب بهتر شدن وضع بیماری ها و دردهای ناگفته زنان شود؟

اما با این حال، در رفت و آمد وزیر بهداشت نکته جالبی که مغفول ماند اینکه لنکرانی جزو معدود وزیرانی بود که تمامی بدنه وزارت بهداشت که بسیاری نیز از حامیان دکتر احمدی نژاد نبودند به وی علاقه داشتند. گواه این ادعا اینکه در مراسم چند روز قبل تقدیر لنکرانی از کارکنان این وزارت خانه که در سالن همایشهای رازی برگزار می شد، یکی از کارمندان این وزارتخانه در حرکتی خودجوش هدیه ای از جانب خود به لنکرانی می دهد و همین امر بهانه ای می شود تا کارمندان حاضر در مراسم به مدت پنج دقیقه بدون وقفه به تشویق وزیر محبوب خود بپردازند.

بنا بر این گزارش، سرکشی های گاه و بیگاه وزیر به درمانگاه های دور و نزدیک کشور، قرار دادن مطب وزیر در یکی از بیمارستان های پائین شهر و محروم و رسیدگی به حال پزشکان و بیماران به طور مساوی و تلاش برای بالا بردن کیفیت خدمات درمانی در کشور از مسائلی است که در کنار کارنامه پربار لنکرانی از او وزیری موفق ساخته اما همچنان مشخص نشده که اگر لنکرانی وزیر خوبی بوده و رضایت خاطر مقامات عالی رتبه نظام را نیز علاوه بر رئیس جمهور به همراه داشته پس چرا دکتر احمدی نژاد او را معرفی نکرد؟

این در حالی است که دکتر لنکرانی در افکار سیاسی نیز از همسوترین وزرا با افکار رئیس جمهور بود و نشانه اش نیز سخنرانی چند روز گذشته وی در جمع تشکل های دانشجویی و حمایت تمام قامتش از دولت و رئیس آن است.

با این حال بسیاری از کارشناسان علت کنار گذاشتن افرادی نظیر لنکرانی، فتاح، محسنی اژه ای و صفار هرندی را نه به دلیل ضعف مدیریتی اشان بلکه به خاطر همسو نبودنشان با جریان و تفکر مشایی در دولت می دانند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahahnews.com