علي اكبر جوانفكر شايعات مطرح شده درباره احمد وحيدی كه وزير پيشنهادی احمدی نژاد برای سمت وزارت دفاع است را "توطئه‌ی صهيونيستی" خواند.

  
به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از علی اكبر جوانفكر ـ مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد ـ ادعاها درباره احمد وحیدی را كه آرژانتین مطرح كرده است رد كرد و توطئه‌های صهیونیستی خواند.

جوانفكر با اشاره به گلایه‌ی آرژانتین در این‌باره افزود: آقای وحیدی معاون وزیر دفاع بود و این سمت سیاسی بسیار عالی رتبه‌ی است و چطور است كه آن‌ها این مساله را در گذشته مطرح نكردند؟

جوانفكر ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد كه این حقه‌ جدیدی است كه در حال برنامه‌ریزی است و اساسا یك توطئه‌ی صهیونیستی است.

وزارت امور خارجه‌ی آرژانتین روز جمعه در بیانیه‌ای ادعا كرد كه انتخاب وحیدی از سوی احمدی‌نژاد "بی احترامی به دستگاه قضایی آرژانتین و قربانیان حمله‌ی تروریستی " به مركز جامعه‌ی یهودی آمریكا است.

در این بیانیه آمده است كه اخبار مربوط به انتخاب (وحیدی) "با نگرانی جدی" دریافت می‌شود و "شایسته‌ی شدیدترین محكومیت از سوی دولت آرژانتین است.

در این گزارش ادعا شده است كه در سال 2007 ،‌ اینترپل حكم دستگیری وحیدی را صادر كرده است.

از سوی دیگر یان كلی ـ ‌سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریكا ـ در این‌باره گفت:‌ اگر این گزارش درست باشد و این مرد به عنوان یك وزیر كابینه تایید شود و تحت تعقیق اینترپل به دلیل دست داشتن در یك اقدام تروریستی باشد،‌ این باعث نگرانی خواهد بود.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir