نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: وزرا تنها در برابر قانون مسئولند نه در برابر شخص و نماینده و حتی رئیس جمهور. آنچه وزرا باید در برابر آن تصمیم بگیرند قانون است و مجلس نیز قطعا جز این انتظار ندارد.

 
به گزارش ایلنا، محمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود گفت: همانطور که همکاران اطلاع دارند دولت براساس قانون لیست اعضای کابینه دهم همراه با برنامه‌های آنان به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

وی با اشاره به قرارداشتن نمایندگان در برابر یکی از مهمترین مسوولیت‌ها گفت: امروز در آستانه انجام یکی از مهمترین مسایل و مسوولیت‌های مجلس یعنی رای اعتماد به کابینه دهم قرار داریم و همانگونه که نمایندگان ملت در پیام خویش به رییس جمهور شاخصه‌های روشن برای وزرای دولت اسلامی تبیین کردند با اتکا به خدای سبحان براساس همان شاخص‌ها و در راستای افزایش اقتدار ،توانایی و کارآیی دولت برای ارایه خدمت به ملت به نقد و بررسی اعضای کابینه پیشنهادی خواهیم پرداخت.

نماینده مردم قزوین گفت همانطور که ملت استحضار دارد مجلس براساس وظیفه قانونی خویش مسوولیت بررسی صلاحیت عمومی وزرا را دارا نیست بلکه مجلس از مسوولیت بررسی صلاحیت اعتقادی،‌اخلاقی و مدیریتی وزرا را قانونا برعهده دارد و در این چارچوب مسوولیت خویش را با هدایت الهی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان محمود احمدی‌نژاد مبنی بر به همگرایی و اعتقاد به روح کار جمعی و اینکه کابینه را جزیره‌های جدا و منفک از یکدیگر ندانسته بود ،افزود: این سخن حقی است منتهی در همین چارچوب و همگرایی و اعتقاد روح جمعی سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

احمدی‌نژاد در مصاحبه تلویزیونی 5شنبه شب وزیران را نسبت به خودش پاسخگو خوانده بود.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir