رئيس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی گفت:معتقدم که رییس جمهور می‌توانست افرادی قوی‌تری را به عنوان وزرای پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند.
  

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی که به وزرای پیشنهادی دولت دهم اشاره داشت گفت: این وزرا طی این هفته با حضور در جلسات کمیسیون‌های مجلس برای ارایه برنامه‌های خود خواهند پرداخت که نمایندگان پس ازبررسی این برنامه‌ها در مورد چگونگی ارایه رای اعتماد به آنها تصمیم گیری خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ موضع شتابزده‌ای نسبت به وزرای پیشنهادی داشت ادامه داد: البته معتقدم که رییس جمهور می‌توانست افرادی قوی‌تری را به عنوان وزرای پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند.
بروجردی با اشاره به این که رییس جمهور و دولت پیش از این مشورت‌هایی را به شکل کلی با نمایندگان داشته‌اند ادامه داد: رییس جمهور مطابق قانون وزرای خود را به مجلس معرفی كرده است و اکنون نمایندگان مجلس براساس برنامه‌های وزرا، افراد قوی را برای تصدی وزارتخانه‌ها انتخاب خواهندکرد.
رییس کمیسیون امنیت ملی در ارزیابی از وزرای سیاسی دولت،”منوچهر متکی“ را به دلیل سوابق که در وزارت خارجه دارد، وزیر مناسبی ارزیابی کرد که مشکل خاصی برای کسب رای اعتماد نخواهد داشت.
وی همچنین در پاسخ به سوالی که به معرفی احمد وحیدی برای وزارت دفاع اشاره داشت و از اخبار رسانه‌های خارجی مبنی بر حضور وی در حادثه ”میکونوس“ و حکم دادگاه ”آمیا“ یاد می‌کرد گفت: همانطور که می‌دانید قاضی پرونده ”آمیا“ به دلیل اخذ رشوه برکنار شده است و ادعای آرژانتین علیه ایران ادعای دروغی بود که به نتیجه نرسید.
وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود وحیدی از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب است اظهار داشت: این هم از فتنه‌های صهیونیستی است که اقدام به انتشار چنین اخباری می‌کنند.وقتی قاضی اعتراف به رشوه‌گیری کرده باشد مشخص است که دادگاه میکونوس یک دادگاه تصنعی علیه ایران بوده است.
به اعتقاد وی این گونه اخبار هیچ تاثیری در ارایه رای اعتماد نمایندگان به ”وحیدی“ نخواهد داشت و حتی آنها را در موضع خود تقویت خواهد کرد.
بروجردی در پاسخ به خبرنگار ایلنا که به حضور مصطفی محمد نجار به عنوان یک چهره نظامی در راس وزارت کشور اشاره داشت و دلیل این انتخاب رییس‌جمهور را می‌پرسید، گفت: هنوز زود است که در این مورد اظهار نظر بکنیم باید وزرا برنامه‌های‌شان را در کمیسیون‌ها تشریح کنند تا پس از آن نسبت به آنها موضع‌گیری کنیم.
به گفته بروجردی حضور چهره‌های نظامی در وزارتخانه‌های خارجه و کشور در تمامی دنیا، امری بدون پیشنیه‌ای نیست چون در آمریکا نیز برخی ژنرال‌ها وزیر خارجه شده‌اند مهم آن است که این افراددر چارچوب وزارتخانه‌های معرفی شده بتوانند فعالیت کنند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir