کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر پیش از این از مقامات قضایی خواسته بود تا دستگیر شدگان مسائل پس از انتخابات، حتی المقدور تا پیش از ماه مبارک رمضان آزاد شوند.
  
به گزارش ايلنا ، فرهاد تجری عضو این کمیته، با اشاره به اینکه دادستان کل کشور نیز پیش از این خواستار آزادی این زندانیان تا ماه مبارک رمضان شده بود، اظهارداشت: اما تشخیص این مسئله برعهده مقامات قضایی است و از آنجا که آقای دری‌نجف‌آبادی در این موضوع ذی مدخل نبودند، حرفشان در حد يك درخواست باقی ماند. همانطور که درخواست ما برای آزادی زندانیان پس از انتخابات به نتیجه‌ای نرسید و مقامات مربوطه با آن موافقت نكردند.

وی در پاسخ به سوالی که به آمار متفاوت از كشته‌شدگان مسائل اخير اشاره داشت، گفت: آقایان الویری و بهشتی در جلسه کمیسیون ویژه، اسامی 69 نفر مفقود و کشته شده در حوادث اخیر را به ما ارایه دادند که با آمار مراجع رسمی که حدود 30 نفر است، تفاوت داشت. از این رو ما از آنها خواستیم تا مستندات بیشتری ارایه داده و علاوه بر نام پدر ، محل زندگی و آدرس محل سکونت این افراد، به ما در تاييد صحت و سقم اطلاعات ارایه شده کمک کنند.

به گفته وی تاکنون این اطلاعات تکمیلی از سوی نمایندگان آقایان موسوی و کروبی به کمیته ویژه ارایه نشده است.

تجری با بيان اينكه كروبی نيز تا كنون مستندات امه اخيرش به رئيس مجمع تنشخيص مصلحت نظام را ارائه نداده است، در پاسخ به سوالی كه به نامه شاه‌مرادی برادر شوهر ترانه موسوی اشاره داشت، گفت: هنوز هم ابهاماتی در اين ماجرا هست كه بايد بررسی شود. متاسفانه خيلی از آقايان، دانسته يا ندانسته در جرياناتی مي‌افتند كه به صلاح نيست.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir