حکم دادگاه صادق زیباکلام به او ابلاغ شد
صادق زیبا کلام، گفت: صبح امروز در مراجعه ای که به شعبه 15 دادگاه انقلاب داشتم، قاضی صلواتی حکم محکومیتم را به من ابلاغ کرد.

محکومیت صادق زیباکلام به 18 ماه حبس و 2 سال محرومیت از فعالیت سیاسی

صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، به اتهام  تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به 18 ماه حبس تعزیری و 2 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

صادق زیبا کلام، در خصوص رای دادگاه اش که قرار بود امروز به وی ابلاغ شود، گفت: صبح امروز در مراجعه ای که به شعبه 15 دادگاه انقلاب داشتم، قاضی صلواتی حکم محکومیتم را به من ابلاغ کرد. در حکم ابلاغی دادگاه بدوی به 18 ماه حبس تعزیری و 2 سال محرومیت کامل سیاسی و اجتماعی محکوم شده ام.

وی در توضیح محرومیت سیاسی و اجتماعی، گفت: در حکم دادگاه نوشته شده است که او به مدت 2 سال حق سخنرانی، نوشتن مقاله، مصاحبه و حضور در فضای مجازی را ندارد.

هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: اتهام من تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب، به دلیل مصاحبه با رادیو آلمان در مورد اعتراضات دی ماه کشور بود که دادگاه اینجانب را در این خصوص مقصر شناخت و 20 روز از امروز فرصت دارم تا به رای صادره اعتراض نمایم.

من در هیچ یک از محاکماتم از وکیل استفاده نمی کنم، چرا که معتقدم اساس و مبنای اتهاماتم حقوقی نیست و جرمم سیاسی است. لذا وکیل نمی تواند کمکی به تبرئه ام کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamaran.ir