یکسال است برای محدود کردن اینترنت به دولت فشار می‌آورند
ابتکار: یکسال است که بر دولت برای محدود کردن اینترنت فشار وجود دارد اما دولت در مقابل آن ایستاده است.

ابتکار: دولت حضور زنان برای تماشای فوتبال را درست خواهد کرد

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور ضمن بیان اینکه دولت اعتقادی به ایجاد محدودیت در فضای مجازی ندارد گفت: رئیس جمهور پای همه وعده‌ها هست و تمام تلاشش این است در چنین شرایطی که به ما و دنیا تحمیل شده وعده‌هایش محقق شود؛ این در حالیست که جریانی که به دنبال ناامیدی مردم است حتی تجزیه کشور را نیز مدنظر دارد.

معصومه ابتکار امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در جمع دانشجویان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دوره دانشجویی بهترین دوران زندگی است گفت: دانشجویان باید قدر این دوران را بدانند چون این دوره بهترین فرصت برای یافتن مرزهای دانش است.

در این دوره از زندگی می‌توان با پرداختن به فلسفه علم و تفکر انتقادی علم را نه تنها در زندگی فردی بلکه در کار و برنامه‌های جامعه به کار ببندیم.

مهارت گفت و گو و تفکر انتقادی بسیار مهم است و جنبش دانشجویی باید بیشتر به آن بپردازد.

معاون رئیس جمهور در ادامه به اهمیت پرداختن به مباحث تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمانی نیازمند شناخت و تحلیل تاریخ خصوصا تاریخ معاصر هستیم چون با هجمه زیادی برای تحریف تاریخ و قلب واقعیت مواجهیم، جریانی که با تحولات دیجیتال شکل گرفته است.

دولت اعتقادی به ایجاد محدودیت در فضای مجازی ندارد

ابتکار تصریح کرد: البته موضوع جریان دیجیتال و فضای مجازی بحث خوبی است و دولت اعتقادی به ایجاد محدودیت در آن ندارد ولی این فضا تبعاتی دارد که یکی از آنها بحث اخبار نادرست است که متاسفانه نه فقط در ایران به صورت سیستماتیک وجود دارد که یکی از آنها نمونه انتخابات آمریکا است.

این مسئول با بیان اینکه بر همین اساس بحث کنترل شبکه‌های اجتماعی در کشورهایی چون آمریکا و آلمان مطرح شد گفت: این کشورها بیشترین ادعای آزادی را دارند اما بحث کنترل شبکه‌های اجتماعی در آن مطرح می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حرکت سریع در عرصه‌های علمی و اجتماعی اظهار کرد: ولی این سرعت نباید باعث شود که ریشه‌های خود را جا بگذاریم چون ریشه‌ها مایه قوام و استحکام فردی و اجتماعی است.

پیگیری طرح گفت و گوی بین نسلی در دولت/ تلاش سازمان یافته برای تخریب امید مردم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از پیگیری طرح گفت و گوی بین نسلی در دولت خبر داد و گفت: این طرح در راستای همین بحث اهمیت ریشه‌ها قرار دارد و یکی از بخش‌های مهم آن در دانشگاه است.

وی خانواده را یکی دیگر از بخش‌های طرح گفت و گوی بین نسلی عنوان کرد و گفت: امروز تلفن‌های هوشمند گفت و گو در داخل خانواده را تقلیل داده است، این فقدان ارتباط به خانواده که از شالوده‌های مهم برای رشد جامعه است آسیب وارد کرده است.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود از یک تلاش سازمان یافته برای تخریب امید مردم گفت و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این تلاش از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ای صورت می‌گیرد که دولت با وجود علم استفاده بیشتر رقیب از آن، زمینه‌های آن را فراهم کرد.

امروز این تلاش عامدانه سعی دارد مردم به خصوص جوانان و دانشجویان را ناامید کند، این جریان به گونه‌ای از مشکلات صحبت می‌کند که مردم را سرافکنده و از شرکت در انتخابات پشیمان کند.

درست است که مشکلات در جامعه وجود دارد و قرار نیست دولت این مشکلات را انکار کند اما باید به واقعیت‌ها هم نگاه کرد که دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط بعد از انقلاب با تورم ۴۰ درصدی، رشد منفی شش درصدی، محدودیت شدید برای رسانه‌ها و احزاب سیاسی روی کار آمد و امروز بسیاری از این مسائل حل شده است.

آیین‌نامه تجمعات روز گذشته در دولت تصویب شد/ تمام وعده‌های رئیس جمهور محقق نشده

وی با بیان اینکه در آن زمان قرار نبود دیگر فعالیت سیاسی در کشور انجام شود خاطرنشان کرد: اما امروز حدود ۲۵۰ حزب رسمی در کشور فعالیت دارند، علاوه بر این آیین‌نامه تجمعات نیز روز گذشته در دولت تصویب شد.

مشکلات وجود دارد و تمام وعده‌های رئیس جمهور محقق نشده اما بسیاری از وعده‌ها هم با همت مردم و صبوری آنان محقق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ وقت دولت نگفته که دست از مطالبه‌گری بردارید چون اصلاح دائم است که می‌تواند این مشکلات را از میان ببرد اما مهم است که این موضوعات در چهارچوب قانون و با گفت و گو باشد.

جز چند کشور، همه دنیا پشت برجام هستند

وی در خصوص جایگاه بین‌الملی ایران نسبت به سال ۹۲ نیز خاطرنشان کرد: امروز تفاوت ما با سال ۹۲ این است که آن زمان همه دنیا در مقابل ایران بود ولی اما الان همه دنیا جز چند کشور پشت برجام هستند و این ترامپ است که منزوی است.

ابتکار با بیان اینکه رئیس جمهور پای همه وعده‌ها هست و تمام تلاشش این است در چنین شرایطی که به ما و دنیا تحمیل شده وعده‌هایش محقق شود گفت: جریانی که به دنبال ناامیدی مردم است حتی تجزیه کشور را نیز مورد نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین امروز بیش از هر زمان دیگری جنبش دانشجویی می‌توانند نقش موثری داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه به پرسش دانشجویان پاسخ داد.

یکسال است برای محدود کردن اینترنت به دولت فشار می‌آورند/ تلگرام با یک حکم قضایی فیلتر شد

وی در خصوص انتقاد یکی از دانشجویان از عملکرد دولت دوازدهم گفت: متاسفانه بسیاری از انتقاداتی که به دولت می‌شود واقع بینانه نیست به عنوان مثال هنوز سه ماه از روی کار آمدن دولت دوازدهم نگذشته بود که شاهد مسائلی همچون «هشتگ پشیمانیم» بودیم. یکسال است برای محدود کردن اینترنت به دولت فشار می‌آورند.

ابتکار در خصوص بحث فیلترینگ تلگرام نیز گفت: همه از موضع دکتر روحانی خبر دارند، دولت تا جایی که امکان داشت ایستاد اما تلگرام با یک حکم قضایی فیلتر شد.

وی افزود: یکسال است که بر دولت برای محدود کردن اینترنت فشار وجود دارد اما دولت در مقابل آن ایستاده است.

برخوردهای گشت ارشاد را قبول نداریم

این مسئول در خصوص اعتراض دانشجویان به برخوردهای گشت ارشاد نیز خاطرنشان کرد: ما برخوردهای گشت ارشاد را قبول نداریم چون دولت معتقد است این موضوع یک بحث فرهنگی است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد احقاق حقوق زنان در جامعه نیز گفت: طی دو دهه گذشته بدیهی‌ترین حقوق زنان در جامعه محقق شده است، سال گذشته تعداد مشاغلی که برای زن‌ها ایجاد شد از مردان بیشتر بود و در حال حاضر تعداد پذیرش دختران در دانشگاه نیز از پسران بیشتر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در اوایل انقلاب حتی تصور نمی‌کردیم که بتوان برای ورزش بانوان کاری انجام داد به قهرمانی تیم فوتسال بانوان اشاره کرد و گفت: امروز تمامی فدراسیون‌های ورزشی برای قهرمانی دختران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

برای تحقق سهمیه ۳۰ درصدی زنان در مناصب مدیریتی عالی تلاش می‌کنم

وی ادامه داد: در شش ماهه اخیر در راستای برنامه دولت برای اختصاص ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی عالی به زنان، هفت معاون وزیر و ۴۶ مدیرکل زن منصوب شده است.

ابتکار در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان در خصوص وضعیت برخی فعالان صنفی و بازداشت آنان خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که هیچ دانشجو، معلم، کارگر و فعال زیست محیطی زندانی نماند.

دولت حضور زنان برای تماشای فوتبال را درست خواهد کرد

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها بهتر شده است، در حال حاضر امکان حضور زنان در برخی رشته‌ها فراهم شده اما دولت حضور زنان برای تماشای مسابقات فوتبال را درست خواهد کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir