انتقاد تند علم الهدی از دولت و مجلس: اینها تماشاچی شدند
«ما حرکت انقلابی از مجلس و دولت می‌خواهیم... وقتی این‌ها تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیائید؛ نه آنجور که جاسوس‌های امریکایی با فراخوان می‌خواهند تا از این فرصت استفاده کرده و شما را در برابر نظام قرار دهند»

شما مردم باید به صحنه بیایید

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به دو ویژگی امام رضا (ع) در رهبری جامعه و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: خوشبختانه ویژگی اول در جامعه امروز تقریبا وجود دارد. محور اصلی در تصمیم‌گیری‌های دولت باید منویات رهبری باشد و باید همه دستگاه‌ها خواسته‌هایشان را مورد توجه قرار دهند.

گزیده سخنان علم‌الهدی را به نقل از خبرگزاری‌ها می‌خوانیم:

امریکای ملعون و جریان‌های نابکار سیاسی‌اش ما را با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف محاصره کرده‌اند، مردم و مسئولان ما در این چهل سال در برابر فتنه‌های امریکا ایستادگی کرده و مقاومت کرده‌اند و این مقاومت همچنان ادامه دارند کماآنکه توطئه دشمن نیز همچنان دارد.

توطئه‌های دشمنان مانند گذشته ادامه دارد، هرچه دشمن اعلام و عمل کنند، همه در یک جهت است. تهدید رئیس‌جمهور امریکا به تحریم‌های فوق‌العاده مستاصل کننده و تهدید به سرکوب مردم با پیشنهاد مذاکره دادن یکی است. هر دو در خط دشمنی و عداوت است؛ هم آنجا که تهدید به سرکوب و تحریم می‌کند و هم آنجا که پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

هنوز یک هفته از تهدید رئیس‌جمهور امریکا نگذشته است که او پیشنهاد مذاکره می‌دهد، چون وضعیت اقتصادی داخلی ما در شرایطی است که دشمن ما را در یک نقطه ضعف می‌بینند.

خرید طلا در دنیا چهار درصد کاهش یافته ولی در ایران بیست و چند درصد بالا رفته است، در چنین شرایطی، دشمن تحلیل می‌کند طلا و ارز محور سبد کالا شده است. می‌بیند این اقتصاد بیمار تضعیف شده و این کشور مورد ضعف قرار گرفته به هر چیزی تن می‌دهد و بعد هم سر وعده‌هایش دبه درمی‌آید و زیرش می‌زند.

امریکا از برجام خارج شد در حالی که ایران در برجام داوطلبانه در چاله آب سنگین خود بتن ریخت و هزاران سانتریفیوژ را به صورت آهن پاره درآورد و غنی‌سازی ۲۰ درصدش را تعطیل و برنامه غنی‌سازی تا ۵۰ درصدش را به سه و نیم درصد کاهش داد. در این شرایط امریکا از برجام خارج شد و دید با این شرایط گفت هر چی بخواهیم به ما می‌دهند و بعد هر چی وعده بدهیم، زیرش می‌‌زنیم.

امریکا از وضعیت‌ سال‌های گذشته تجربه دیده ولی برخی افراد غرب‌زده هنوز عبرت نگرفته‌اند، این مذاکره و آن تهدید در یک جهت و آن دشمنی با انقلاب و نظام ایران و بالاتر از همه دشمنی با مردم ایران است.

در وضعیتی که امروز در کشور داریم باید چه کنیم؟ وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی یک واقعیت انکارپذیر است. مردم ما هرچه آسیب‌پذیرتر و فقیرتر باشند، این واضعیت را بیشتر درک می کنند. یک عده قلیل به جان ارز و طلا افتاده‌اند و می‌خواهند این ثروت را به خارج از کشور بیرون ببرند. اینها پیاده نظام امریکا و غرب بوده و عامل امریکا هستند.

متاسفانه دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند، دولت و مجلس یک اقدام سریع و قاطعی که باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند. البته این آقایان سه طرح چند فوریتی برای حل مشکلات دارند ولی طرحی که در درازمدت مشکلات را برطرف کند به غیر از اینی است که مردم گرفتار شام و ناهار خود هستند.

ما حرکت انقلابی از مجلس و دولت می‌خواهیم، آنها نباید تماشاچی وضع مردم باشند که مردم شب بخوابند و صبح ببینند آب خوردن‌شان دو برابر شده است. مردم را در برابر یک عده زالوصفت که سبد کالا را بر محور طلا قرار داده‌اند، پر پر می‌شوند.

وقتی اینها تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیائید؛ نه آنجور که جاسوس‌های امریکایی با فراخوان می‌خواهند تا از این فرصت استفاده کرده و شما را در برابر نظام قرار دهند. این نظام بر خون بچه‌های شما بنیان شده است. عده‌ای فرصت‌طلب هم فکر می‌کنند موجی برای بازگشت به قدرت برای آنها بلند شده در حالی که مقداری از این نابسامانی ریشه در مدیریت نابکارانه خود آنها دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: fararu.com