علم الهدی: برخی مفاسد عالم حاصل کار معلمان است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در عالم معلمان بسیاری هستند و با این حال، مفاسد بسیاری هم در دنیا وجود دارد.

کارگران در معیشت خود «درمانده‌تر از قبل» هستند

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در عالم معلمان بسیاری هستند و با این حال، مفاسد بسیاری هم در دنیا وجود دارد. این مفاسد ماحصل فعالیت همه معلمانی است که توان انتقال دانش خود را در استخدام غیرخدا قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: همه آن عزیزانی هم که در فضای مجازی در مقام مجاهده با تلقین‌های دشمنان خدا و در برابر فتنه استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و در مقام جهاد تبیین هستند، همه این‌ها در زمره ارزشمندترین معلمان قرار می‌گیرند.

سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت روز کارگر در هفته گذشته و تکریم هفته معلم در ایام جاری، این دو قشر را حیات‌بخش زندگانی اجتماعی مردم در تمام ادوار خواند و اظهار کرد: مهم‌ترین مسائل نظام به تکریم و پشتیبانی از این دو قشر مربوط می‌شود. بر همین اساس، روز معلم را به برادران و خواهران آموزگار و روز کارگر را به برادران و خواهران فعال در عرصه کار تبریک عرض می‌کنم و از خدا می‌خواهم که وجود همه این عزیزان به تقویت کشور در تمام شئون و عرصه‌ها بینجامد.

وی با بیان اینکه معلمان، شریف‌ترین و عزیزترین قشرها و مشاغل هستند، افزود: در حقیقت اگر ما بخواهیم بالاترین عنوان را برای معلمان در نظر بگیریم، عنوان «خلیفة الله» بودن آن‌هاست. ذات اقدس پروردگار زمانی که اراده بر خلق آدم یافت، به ملائکه فرمود «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً» یعنی اراده کردم که در زمین خلیفه‌ای قرار دهم. فرشتگان گفتند «قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَ یَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ» یعنی آیا بنا داری تا مخلوقی را بیافرینی که وجود او سرمایه فساد و خونریزی باشد؟ ذات اقدس پروردگار پاسخ داد «اِنّی اَعلَم مالا تَعلمون» یعنی من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ادامه همین سوره، خداوند عالم روایت می‌کند که به انسان همه علوم و دانش‌ها را آموخت؛ علومی که پس از آن حتی وقتی از فرشتگان سؤال کرد، آن‌ها از پاسخ ابراز ناتوانی کردند. سؤالی که اینجا پیش می‌آید آن است که مگر انسان چه چیز فراگرفته بود که حتی فرشتگان از درک آن عاجز بودند؟ حقیقت آن است که ملائکه از علم ناآگاه نبودند بلکه اصل عجز فرشتگان الهی در مسئله «انباء» به معنای انتقال دانستنی‌ها و قدرت تعلیم بود و خداوند عالم به‌موازات علوم، قدرت انتقال آن را هم به‌عنوان یک موهبت به انسان آموخت.

وی ادامه داد: اینجاست که می‌توان درک کرد معلم در جایگاه خلیفه‌الله است اما سؤال این است که کدام معلم؟ آیا معلمانی هم که ثمره آموزش آن‌ها ترویج مفاسد در عالم است، در زمره خلیفه‌الله قرار می‌گیرند؟ حقیقت آن است معلمی خلیفه‌الله است که انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر کند و در حال ارتقای سطح فکری انسان‌ها در حوزه شناخت خدا، شناخت دین و شناخت معارف باشند.

علم‌الهدی بیان کرد: در عالم معلمان بسیاری هستند و با این حال، مفاسد بسیاری هم در دنیا وجود دارد. این مفاسد ماحصل فعالیت همه معلمانی است که توان انتقال دانش خود را در استخدام غیرخدا قرار داده‌اند و برادران و خواهران معلم و آموزگار نیز بدانند که خلیفه خدا بر زمین هستند مادامی‌که دانش‌آموزانشان با تدریس و تعلیم آن‌ها در جریانی قرار بگیرند که ختم به آشنایی با خدا باشد.

وی گفت: بر همین اساس، همه آن عزیزانی هم که در فضای مجازی در مقام مجاهده با تلقین‌های دشمنان خدا و در برابر فتنه استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و در مقام جهاد تبیین هستند، همه این‌ها در زمره ارزشمندترین معلمان قرار می‌گیرند.

کارگران، ستون فقرات تولید

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت جریان کار و کارگری در کشور نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر به تبیین عظمت و اهمیت جریان کار پرداختند و فرمودند «امروز تولید، ستون فقرات کشور است و کارگر، ستون فقرات تولید» یعنی همان‌طور که ستون فقرات عامل قوام بدن است، تولید نیز بدون مجاهده کارگران قابل اقامه نیست.

وی افزود: علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب نکته دیگری هم در مسئله معیشت کارگران مطرح کردند و فرمودند اطمینان خاطر کارگر به امنیت شغلی باعث افزایش کیفیت کار و محصول او می‌شود. مشکل امروز ما نیز همین است؛ اینکه حقوق کارگران افزایش پیدا می‌کند اما کارگران جدید با اینکه حقوق بیشتری نسبت به قدیمی‌ترهای خود دریافت می‌کند اما در زندگی و معیشت خود درمانده‌تر از قبل هستند.

علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت صیانت از امنیت شغلی و معیشت کارگران گفت: اینکه شما امنیت ذهنی کارگر را تأمین کنید، فقط منوط به افزایش حقوق نیست. درگذشته صاحب‌کار همیشه دغدغه داشت که با قربانی کردن یک گوسفند، گوشت آن را بین کارگران توزیع کند تا گوشت از سفره کارکنان کارگاهش حذف نشود. علاوه بر این، کارفرمایان همیشه تلاش داشتند تا اگر شده در نزدیکی کارگاه خود نیز مسکنی فراهم کنند تا کارگر نگران سقف بالای سر خانواده‌اش نباشد. عزیزان کارفرمای ما باید این مسئله را جزو سرمایه‌گذاری خود بدانند و مسئولان هم باید به سمتی بروند که کارگر به‌موازات افزایش حقوق از نظر معیشت، مسکن و پوشاک نیز دغدغه تأمین نداشته باشد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir