نايب رييس كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: طرح موضوع مناظره از سوی محمود احمدی‌نژاد به دنبال شعار تبليغاتی باراك اوباما بود كه به دنبال رقابت انتخاباتی خود شعار تغيير را مطرح كرد.
 
 
نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح موضوع مناظره از سوی محمود احمدی‌نژاد به دنبال شعار تبلیغاتی باراك اوباما بود كه به دنبال رقابت انتخاباتی خود شعار تغییر را مطرح كرد و بر همین اساس هم مردم آمریكا به او رای دادند و می‌خواستند تغییراتی را در رفتار داخلی و بین‌المللی رییس‌جمهور آمریكا ببینند.

محمداسماعیل كوثری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: متاسفانه ما نه تنها هیچ تغییری در رفتار، صحبت‌ها و سیاست‌های باراك اوباما رییس جمهور آمریكا ندیدیم بلكه تا حدی او همان رویه جورج بوش را دنبال كرد و همان طور كه دیدیم از طریق زور، سلاح و با رویكرد نظامی كار خود را دنبال می‌كند. آمریكا در سایر كشورها از جمله كشور ما دخالت‌های بی‌جا كرد؛ كما این‌كه نمونه‌هایی را در مقوله انتخابات ایران و پس از انتخابات شاهد بودیم.

وی افزود: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور كشورمان بر همین اساس موضوع مناظره با اوباما را مطرح كرد كه اگر واقعا اوباما به این مباحث باور دارند، حضورا به صورت مناظره مطالب را مطرح كنند و در نهایت برای مردم و سیاستمداران دنیا مشخص شود كه سران آمریكا و به ویژه رییس‌جمهور آمریكا نه تنها به قول‌های خود عمل نمی‌كند بلكه قائل به فریب مردم برای رای گرفتن و به ریاست رسیدن است؛ آنها حتی نمی‌خواهند اصلاحی به نفع مردم در جامعه آمریكا ایجاد كنند؛ بلكه تلاش‌ها به نفع كارتل‌ها و قدرت‌های بزرگ است.

كوثری ادامه داد:‌ متاسفانه پس از گذشت سه ماه از انتخابات و تشكیل دولت دهم هنوز آمریكایی‌ها و اروپایی‌ها از توطئه‌هایی كه توسط عوامل داخلی‌شان ادامه پیدا می‌كند دست برنداشته‌اند. احمدی‌نژاد برای این‌كه چهره آن‌ها رو شود و جهانیان از آن اطلاع یابند، این مساله را مطرح كرد.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir