دنیس راس از مشاوران ارشد باراک اوباما در امور ایران و ريچارد هالبروك نماينده ويژه در افغانستان با تعدادی از صهيونيست‌های مستقر در نيويورك، كارشكنی در زمينه حضور دكتر احمدی‌نژاد در نيويورك را...
 
به گزارش رجانیوز نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، مشاوران اوباما كه از مؤسسین گروه موسوم به "اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای" در نامه‌ای از طرف این گروه، از مسئولان هتل اینتركانتینانتال در باركلی نیویورك كه موافقت كرده است میزبانی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران را در زمان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 2 هفته آینده به‌عهده گیرد، انتقاد كردند.

بنا بر این گزارش، مسئولان این هتل در باركلی نیویورك اعلام كرده‌اند كه مدیریت این هتل برای دادن اجازه اقامت به رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه تحت فشار قرار دارند.

این گروه در نامه خود به مدیریت هتل با اهانت به منتخب ملت ایران آورده است: مكان های كار و كسب در نیویورك نباید پول آغشته به خون این حامی تروریسم را بپذیرند. دنیس راس مشاور باراك اوباما رئیس‌جمهور امریكا در امور خاورمیانه و ریچارد هالبروك نماینده ویژه امریكا در افغانستان و پاكستان از جمله بنیانگذاران این گروه محسوب می شوند.

مارك والاس رئیس گروه اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای در این نامه نوشته است: مسئولان هتل اینتركانتینانتال با تأمین مكان اقامت هیئت ایرانی نه تنها انتخاب احمدی‌نژاد را تایید می‌كنند بلكه به موارد آشكار نقض حقوق بشر توسط حكومت ایران و تعهد خود در قبال تولید سلاح های هسته‌ای در این كشور توجه نمی كنند.

والاس همچنین در این نامه نوشت من از مدیریت هتل درخواست می كنم بررسی كند كه آیا سود منافع كوتاه مدت اقتصادی كه از اقامت هیئت ایرانی به دست می اید از پیامدهای جدی حمایت از تروریسم دولتی بیشتر است؟

مدیریت هتل اینتركانتینانتال در این باره كه ایا اعضای هیئت ایرانی در زمان برگزاری نشست سازمان ملل در این هتل اقامت خواهند كرد اظهار نظر نكرده است ولی این هتل سال گذشته نیز در زمان برگزاری این نشست میزبان احمدی نژاد بود. نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیست و سوم سپتامبر در نیویورك آغاز می شود.

گفتنی است همه ساله، مقامات امریكایی و صهیونیستی در آستانه سفر رئیس‌جمهور ایران دست به چنین اقدامات می زنند تا به نوعی هدف اصلی این سفر را كه افشاگری علیه نظام سلطه است، تحت‌الشعاع قرارداده و با پررنگ كردن حاشیه نسبت به متن، افكار جهانی را به نوعی منحرف كنند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:rajanews.com