قاسمی: کافر همه را به کیش خود پندارد
 سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای جان بولتون که گفته ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکاست، اظهار داشت: کافر همه را به کیش خود پندارد

سفارتخانه‌های خارجی حقوق شهروندان ایرانی را رعایت کنند

 «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفتار نادرست کارمندان برخی سفارتخانه های خارجی با ایرانیان از جمله سفارتخانه های ایتالیا و آلمان عنوان کرد: سفارتخانه های خارجی موظفند حقوق شهروندان ایرانی را با دقت رعایت کرده و خدمات لازم را ارائه دهند. در مورد این دو کشور خبرهایی را دریافت کردیم که در حال بررسی هستیم و بعد از بررسی ها می‌توانم قضاوت کنم.

وی در واکنش به ادعای جان بولتون که گفته ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکاست، اظهار داشت: کافر همه را به کیش خود پندارد.

قاسمی درباره روند گفتگوها با ۱+۴ عنوان کرد: مواضع سیاسی اروپا و چین و روسیه بسیار روشن است و شاهد پیشرفتهایی در خصوص بسته پیشنهادی هستیم و گامهای بیشتری تا امروز برداشته شده و متاسفانه به علت تعطیلات اگوست و وضعیت اروپا کمی و به دلایل دیگر با کندی هایی مواجه بودیم و از سرعت روند کار رضایت کامل را نداریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com