واکنش آیت‌الله امجد به ماجرای فیضیه
یک استاد برجسته حوزه گفت: شنیده ام در مدرسه فیضیه گفته اند «استخر فرح در انتظارت». هر کاری می خواهید انجام دهید ولی وقتی عمامه سر گذاشتید و این حرف ها را زدید، توهین است

من از سیاست بدم می آید؛ علتش این است که «زین خلایق برکنار باید بود»

آیت الله محمود امجد در مراسم قرائت دعای عرفه در قم گفت: همه مطالب اسلام در دعای عرفه آمده است. امام سجاد(ع) تمام معارف اسلام را به صورت دعا به ما آموخت.

اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند. ما باید شکرگزاری کنیم که نعمت قرآن و اهل بیت برای ما هست و شکرانه آن این است که از خدا بخواهیم با اینها آشنا شویم. حیف است آدم در حوزه علمیه باشد و عرفان و فلسفه خوب بلد باشد ولی معرفت نداشته باشد.

این استاد برجسته حوزه افزود: من از سیاست بدم می آید؛ علتش این است که «زین خلایق برکنار باید بود». پیش از انقلاب امام به آیت الله صدوقی فرمودند «روحانیت باید خودش را اصلاح کند».

مدرسه فیضیه که علمای بزرگ دارای درجه های عالی اجتهاد تحصیل کرده اند که حتی یک نفر از آنها الآن در حوزه نیست. آنها آدم ها را هدایت می کردند؛ کسی با برهان ستیزی هدایت نمی شود. وقتی که تزکیه و تهذیب نباشد خطرناک است.

وی تأکید کرد: منبر باید به مردم بصیرت دهد ولی وقتی منبر آلوده به دنیا شد، این حرف زدن مضرّ است. کسانی که مردم را نادان می دانند خودشان نادان هستند. بعضی وقت ها به خاطر منافع و مصالح چیزی نمی گویند ولی می فهمند.

آیت الله امجد اظهار داشت: قطعا امام زمان(عج) از این اوضاع راضی نیست. امام زمان(عج) به چاپلوسی، تهمت و آبرو ریزی راضی نیست. امام رضا(ع) می فرماید اگر به همدیگر تهمت بزنید من شما را نفرین می کنم. عرفان و فلسفه خوب است ولی به شرطی که مهذّب باشد.

بر اساس آیه قرآن اگر مردم با هم خوب باشند رستگار می شوند. فریب شیطان و خواسته های نفسانی نمی گذارد ما رستگار شویم.

وی با بیان بر اینکه جامعه ای که نقد نداشته باشد عاطل و باطل است، گفت: هرچه انسان مقامش بالاتر می رود مسئولیتش بیشتر می شود. شنیده ام در مدرسه فیضیه گفته اند «استخر فرح در انتظارت». هر کاری می خواهید انجام دهید ولی وقتی عمامه سر گذاشتید و این حرف ها را زدید، توهین است.

گردآروی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamaran.ir