یک وزیر دوره اصلاحات؛ سخنان امروز روحانی برای مردم قانع کننده نبود
علی صوفی وزیر دولت اصلاحات به تحلیل سخنان امروز روحانی در مجلس پرداخت و گفت که سخنان وی برای مردم قانع‌کننده نبود

تحلیل وزیر دولت اصلاحات از نطق امروز روحانی در مجلس؛ "برای مردم قانع‌کننده نبود"

علی صوفی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ درباره جلسه امروز سوال از رئیس جمهور گفت: هر چه جلسه امروز از طرف نمایندگان جدی و شفاف بود اما از سوی رئیس جمهور با ملاحظات خاصی همراه بود.

وی افزود: آقای روحانی برخلاف  ابتدای سخنرانی خود که شرایط کشور را عادی توصیف کرد، در اواسط این نطق با اشاره به تهدیدات آمریکا و سیاست‌های ترامپ سعی کرد بگوید کشور در معرض تهدیدات جدی از سوی آمریکا قرار دارد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات خاطرنشان کرد: از سویی دیگر، آقای روحانی در تلاش بود تا با بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، نمایندگان مجلس را مجاب کند که دست از زیر سوال بردن عملکرد او و دولتش بردارند و با نشان دادن وحدت میان مجلس و دولت زمینه عبور از این بحران‌ها را فراهم کند. بنابراین جلسه امروز به ویژه پس از بخش اول سخنرانی  رئیس جمهور به شکل نمایشی به کار خود ادامه داد.

صوفی با بیان اینکه اذهان عمومی از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشده است، تصریح کرد: عکس‌العمل نمایندگان به پاسخ‌های امروز رئیس جمهور که در آرای آنها بروز و ظهور پیدا کرد تا حدودی برای مردم اقناع کننده بود. بنابراین هدفی که دولت و شخص رئیس جمهور از این جلسه به دنبال آن بودند، محقق نشد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: با توجه به روند جلسه امروز، به نظر می‌رسد آقای روحانی در روزها و هفته‌های آینده با گرفتاری جدیدی روبرو خواهد شد. از نظر افکار عمومی و آرام شدن اوضاع کشور این جلسه نتیجه عکس خواهد داشت چراکه بر  ابهامات موجود در فضای مدیریتی کشور دامن زد و باید منتظر تاثیرات منفی این جلسه بر اوضاع بازار باشیم. 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com