رفتار عجیب یک نماینده بازهم سوژه رسانه های خارجی شد
فیلمبرداری نماینده مجلس از علی لاریجانی در حین ادای احترام به کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم در سفر بلاروس واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است

حواشی فیلمبرداری از لاریجانی در سفر به بلاروس

فیلمبرداری نماینده مجلس از علی لاریجانی در حین ادای احترام به کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم در سفر بلاروس واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس روز چهارشنبه گذشته و به دعوت رئیس مجلس دومای روسیه به مسکو سفر کرد تا در سفری یک‌روزه دیدارهای دوجانبه‌ای با همتای روس خود داشته باشد.

رفتار عجیب یک نماینده بازهم سوژه رسانه های خارجی شد

در این سفر چند نماینده دیگر مجلس هم لاریجانی را همراهی کردند که در بین آنها سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده فلاورجان هم حضور داشت. روز گذشته تصویری از او منتشر شد که در حین مراسم ادای احترام لاریجانی به کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم، مشغول فیلمبرداری با موبایل است.

آنطور که وب سایت اصولگرای «صراط‌نیوز» نوشته است، این تصویر سوژه رسانه‌های بلاروس شده است و بار دیگر بحث عدم‌آموزش اعضای خانه ملت توسط تشریفات مجلس زمان حضور در چنین مجالسی را پیش کشیده است.

پیش از این هم رفتارهایی خارج از عرف در مراسم‌ رسمی از نمایندگان مجلس سر زده بود که عجیب‌ترین نمونه آن سلفی ‌سال گذشته نمایندگان با موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بود. اتفاقی که واکنش‌های جهانی بسیاری را هم به همراه داشت.

داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس بروز چنین واکنش‌هایی از سوی نمایندگان مجلس را به دلیل عدم‌آموزش دانسته و در گفت‌وگویی گفته بود: «تشریفات مجلس باید نماینده‌ها را برای چنین مواقعی تحت آموزش‌های لازم قرار دهد.

در مجلس گروه‌های دوستی پارلمانی وجود دارد و در آنها به‌طور مرتب سفرهایی صورت می‌گیرد، اما مواردی از این دست نتیجه ضعف آموزش نمایندگان و تشریفات مجلس به ‌حساب می‌آید. نماینده دارای شخصیتی سیاسی است و برای این‌گونه موارد باید بر عواقب رفتار خود کاملا آگاهی داشته باشد.»

موگرینی و سلفی‌بگیران

مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس، حاشیه‌های فراوانی از خود به جا گذاشت. در آن مراسم نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب به گرفتن سلفی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پرداختند. آنها دوربین به دست از هر سو موگرینی را احاطه کردند و عکس‌هایی که از آن جلسه باقی ماند، نظر رسانه‌های خارجی را هم به خود جلب کرد.

رفتار عجیب یک نماینده بازهم سوژه رسانه های خارجی شد

دیلی تلگراف نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و خلاف‌ شأن نمایندگی مورد انتقاد قرار گرفتند. آنها در مراسم تحلیف روحانی، برای سلفی گرفتن با یک مقام زن اتحادیه اروپا عجله بسیاری به خرج دادند.

گلابی‌خوران در مجلس

کمی پس از تحلیف رئیس‌جمهوری و حاشیه‌های عکاسی با موگرینی، این‌بار نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه حاشیه‌ساز شد. در جریان رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت، عکسی از او منتشر شد که در آن مشغول خوردن میوه بود.

حاشیه این عکس به جلسه علنی مجلس هم کشیده شد و قاضی‌پور در واکنش به طعنه لاهوتی که به وی می‌گفت شما که گلابی‌ات را خورده‌ای در توضیحاتی از خود دفاع کرد و عکاسان مطبوعاتی را مورد نقد قرار داد.

رفتار عجیب یک نماینده بازهم سوژه رسانه های خارجی شد


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: shahrvand-newspaper.ir