کلینتون: روسیه به ترامپ کمک کرد
وزیر خارجه سابق آمریکا معتقد است دموکراسی "تحت محاصره" است و به روسیه به عنوان "عامل آشوب سیاسی امروز" اشاره کرد

مداخله روسیه در جهان دموکراسی

به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق آمریکا عصر دوشنبه با انتقاد از دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت آنها در سیاست‌های آمریکا و انگلیس دخالت کردند و به دونالد ترامپ کمک کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مقابل او پیروز شود.

او در هفتادمین سالروز صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر در دانشگاه آکسفورد گفت: چرا مردم و رسانه‌ها تمایلی نشان نمی‌دهند که بپرسند روس‌ها چه کرده‌اند.

کلینتون که در انتخابات ۲۰۱۶ مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به رقابت پرداخت، تاکید کرد: دموکراسی تحت محاصره است، همکاری بین‌المللی تضعیف و نادیده گرفته شده است و ما باید از خودمان بپرسیم چگونه تجربه دموکراتیک در دولت خودمان را حفظ می‌کنیم و چگونه همکاری‌هایمان را در سراسر جهان ادامه می‌دهیم و در برابر این جریان که به نظر می‌رسد اروپا و ایالات متحده را فرا گرفته و واقعا کار فوق‌العاده‌ای را که انجام شده است تضعیف می‌کند، می‌ایستیم.

او همچنین انگشت اتهامش را به سوی "مداخله روسیه در جهان دموکراسی" نشانه گرفت. کلینتون تاکید کرد: هر چه بیشتر از نقش پوتین، الیگارش‌های اطراف او، خصوصا دولت روسیه و نیروهای اطلاعاتی روسیه مطلع می‌شویم، متوجه می‌شویم که آنها این کار را فقط با انتخابات ایالات متحده نکرده‌اند. آنها به صورت فعال از احزاب و سیاستمداران جناح راست حمایت کرده‌اند.

این وزیر خارجه دوره اوباما همچنین گفت: آنچه آنها در بریگزیت انجام دادند، آنچه آنها در ایالات متحده آمریکا انجام دادند... شما باید متوجه شوید که هدف پوتین چیست. او فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را بزرگترین فاجعه تاریخ می‌داند. حال این امر منجر شده است تا برخی فکر کنند که این بزرگترین فاجعه در تاریخ بوده است. وقتی انجمن ملی سلاح بیش از ۳۰ میلیون دلار علیه من سرمایه‌گذاری می‌کند که بیش از هر نامزد دیگری است، آن وقت می‌آیند از روسیه انتقاد ‌کنند؟

او همچنین به "اعتبارات مالی پشت کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا" اشاره کرد که موفق شد رفراندوم عضویت را در سال ۲۰۱۶ برگزار کند و نهایتا به جدایی از اتحادیه اروپا منجر می‌شود. کلینتون تاکید کرد: شما فکرش را هم نمی‌کنید که این پول را یکی از الیگارش‌ها با تصمیم پوتین تامین کرده باشد.

بانوی اول سابق آمریکا هشدار داد که "لیست روسیه اکنون بلند بالاست و اینترنت مزیت زیادی برای دولت پوتین ایجاد کرده است زیرا آنها می‌توانند به سادگی اقدام به اختلاف‌پراکنی، تفرقه‌افکنی و انتشار اطلاعات نادرست کنند.

" او گفت: این رویه بدتر می‌شود و معتقدم که این مساله‌ای است که همه باید به آن توجه کنند. تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که مساله دیگر مطالب نادرست نیست که سرویس‌های خبری ساختگی علیه شما در فیس‌بوک به راه بیندازند. آنها بخش‌هایی از حرف‌های شما را از منابع مختلف دریافت می‌کنند و پیامی می‌سازند که شما هرگز به زبان نیاورده‌اید.

هیلاری کلینتون در مراسم "اعلامیه جهانی حقوق بشر" همچنین درباره نقش زنان در ارتقای و حفاظت از حقوق بشر سخن گفت. بعد از این مراسم همچنین از مجسمه النور روزولت، بانوی اول سابق آمریکا در مقابل موسسه‌ای حقوق بشری در دانشکده حقوق دانشگاه آکسفورد رونمایی شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir