عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با استناد سخنان حضرت علی(ع) از مشایی خواست تا حد خودش را بشناسد و از آن تجاوز نکند.

به گزارش ایلنا، مصباحی مقدم در واکنش به سخنان اخیر اسفندیار رحیم مشایی در جلسه تودیع و معارفه وزیر علوم که گفته بود ”خدا به خودش بدهکار بود که انسان را آفرید چون می‌خواست که شناخته شود و اگر علم را حذف کنیم، انسان حذف می‌شود و اگر انسان حذف شود، خدا حذف خواهد شد“، گفت: در سخنان ایشان هم یک نکته درست وجود دارد و هم یک نکته خطا.

به گفته وی نکته درست در این است که خداوند دوست داشت که شناخته شود و به همین دلیل انسان را خلق کرد.

نماینده تهران به استناد یک حدیث قدسی، ادامه داد: در این حدیث از خداوند نقل شده است که من گنجی مخفی بودم که دوست داشتم شناخته شوم، پس آفرینش را آفریدم تا شناخته شوم.

وی با بیان اینکه منظور از آفرینش در این حدیث قدسی،‌آفرینش انسان است، افزود: خداوند برای شناخت شدن خودش موجودی را آفرید که قدرت شناخت و معرفت به او داده بود.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه تعبیر اینکه خدا به خودش بدهکار بوده به همین دلیل انسان را آفرید و اینکه اگر انسان نباشد خدایی هم نیست، حرف باطلی است، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علی (ع) درباره فتنه‌هایی سخن گفته بودند که پس از پیدایش فتنه ها، افرادی از آن پیروی می‌کنند و بدعت احکامی نهاده می‌شود و انسان‌هایی از انسان‌های دیگر بر مبنای غیر کتاب خدا، تبعیت می‌کنند.

وی تصریح كرد:حضرت علی (ع) همچنین فرموده‌اند که اگر حق خالص مطرح می‌شد، هیچ کس را پیروی از آن تردید نمی‌کرد و اگر باطل خالص مطرح می‌شد کسی پیرو آن نمی شد و لیکن مشتی از حق ومشتی از باطل گرفته شده و با هم آمیخته می‌شود که در این شرایط،‌شیطان به اولیاء خودش غالب می‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه سخنان مشایی آمیزه‌ای از حق و باطل است، افزود: خوشبختانه او در جایگاهی نیست که حرفش منشاء موجی در جامعه شود و عده‌ای از او پیروی کنند و گرنه فتنه‌ها بر می‌خاست.

به گفته وی بهترین راه برای افرادی مثل مشایی آن است که به گفته حضرت علی(ع)، خداوند رحمت کند انسانی را حد وخودش را بشناسد و از حد خودش تجاوز نکند.


گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:  ilna.ir