چین خرید نفت ایران را از سر می گیرد
تارنمای خبری بلومبرگ گزارش داد که چین پس از یک ماه توقف، خرید نفت ایران را از سر می گیرد

چین خرید نفت ایران را از سر می گیرد

بلومبرگ به نقل از چند منبع آگاه خبر داد: چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران، پس از وقفه ای یک ماهه واردات نفت از این کشور را در ماه جاری میلادی از سر می گیرد.

به گفته این منابع، چین که یکی از هشت کشور معاف شده از تحریم های نفتی آمریکا علیه ملت ایران است، براساس معافیتی که دریافت کرده تا شش ماه آینده روزانه 360 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کند.

دولت چین پیشتر از توقف خرید نفت ایران از سوی دست کم دو شرکت نفتی خود خبر داده بود.

از سرگیری واردات نفت ایران از سوی پکن در حالی است که شی جین پینگ و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری چین و آمریکا قرار است هفته آینده در نشست گروه 20 در آرژانتین با هم دیدار کنند.

مذاکرات پکن با واشنگتن پیرامون واردات نفت از ایران با تنش های تجاری میان دو کشور همزمان شده بود.

با وجود آنکه چین خرید نفت از ایران را به زودی آغاز خواهد کرد، مسائل مربوط به پرداخت بهای نفت خریداری شده کمی پس از آن در مذاکرات دو جانبه برطرف می شود.

کره جنوبی و هند دو کشور دیگر آسیایی هستند که از تحریم های نفتی واشنگتن علیه ملت ایران معاف شده اند.

کره جنوبی مجاز به خرید روزانه 200 هزار بشکه نفت است. هند نیز قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی 1.25 میلیون تن نفت از ایران خریداری کند.

ترامپ در اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام خروج کشورش از برجام، دستور بازگرداندن تحریم های رفع شده به مدد برجام علیه ایران را صادر کرد.

دور دوم تحریم های آمریکا علیه ملت ایران که شامل تحریم های نفتی نیز بود از 14 آبان اجرایی شد، اما واشنگتن در سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران شکست خورده و مجبور شد به هشت کشور معافیت دهد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: namehnews.ir