جانشین وزیر دفاع: ۳ ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زیردریایی نماد ساخت پیچیده‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات استراتژیک محسوب می‌شود

جانشین وزیر دفاع: ۳ ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زیردریایی نماد ساخت پیچیده‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات استراتژیک محسوب می‌شود.

سردار قاسم تقی زاده در مراسم الحاق دو فروند ناوشکن کلاس غدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف هم‌سطح دانش روز دنیا قرار داریم و از توان متخصصان ایرانی و دانشمندان وزارت دفاع، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت انواع تجهیزات استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت زیردریایی غدیر، ۱۰ دانشگاه و ۲ موسسه تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کرده‌اند، افزود: در عرصه هوایی هم این توانمندی‌ها به کار گرفته شده و در عرصه رزم زمینی نیز آخرین دستاوردها علیه داعش به کار برده شده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در صنایع کروز و ضد کشتی دستاوردهای بسیار پیچیده و حتی برتر از کارهایی که در غرب انجام شده، به دست آورده‌ایم، تصریح کرد: درزمینهٔ سازمان جغرافیایی و نقشه‌برداری سیستم بسیار پیشرفته‌ای در طراحی به دست آورده‌ایم و خط تولید جنگنده کوثر نیز راه‌اندازی شده است.

سردار تقی زاده عنوان کرد: امروز می‌خواهیم فناوری برتر در عرصه هوایی داشته باشیم، درزمینهٔ پهپادها به انواع فناوری‌های برتر دست یافتیم و کشف، شناسایی و رصد و برخورد با هواپیماهای بدون سرنشین را به‌خوبی انجام داده و آن‌ها را از بین می‌بریم.

وی با بیان اینکه در صنایع راداری، رادارهای بسیار پیشرفته‌ای ساخته شده و در خط تولید قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در عرصه فناوری‌های نوین، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از بسیاری تجهیزات جدید رونمایی خواهد شد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه در ماه‌های آینده سه ماهواره توسط ایران به فضا پرتاب می‌شود، بیان کرد: این ماهواره‌ها با دانش بومی ساخته شده و در مدارهای مختلف قرار می‌گیرند.

سردار تقی زاده با اشاره به اینکه در عرصه بازدارندگی فعال نیز ایران به فناوری تولید موشک زمین به زمین نقطه زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دست‌یافته است، ابراز کرد: ایران هرگز آغازکننده هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود ولی اگر با تهدیدی مواجه شویم، با شدت برخورد می‌کنیم، در زمینه شکستن تحریم‌ها نیز خبرهای خوبی به اطلاع ملت ایران خواهیم رساند، زیردریایی نماد ساخت پیچیده‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات استراتژیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی، این موضوع را نشان‌دهنده آمادگی کامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور در آب‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تهدیدهای روز منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir