روحانی: دی ماه پربرکتی خواهیم داشت
روحانی گفت: لایحه بودجه 98 در شرایطی تقدیم مجلی می‌شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم. دی امسال پربرکتی برای مردم ما خواهد بود و همچنین بهمن ماه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، اما دی سال گذشته با مشکلاتی مواجه شدیم

روحانی: دی ماه پربرکتی خواهیم داشت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس و پیش از تقدیم لایحه بودجه 98 به رئیس مجلس گفت:‌ در موعد قانونی بودجه 98 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردم.

وی همچنین با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ این واقعه را به نمانیدگان مجلس حوزه‌های علمیه،‌ مقام معظم رهبری و بیت آن مرحوم تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور همچنین میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت.

روحانی ادامه داد: لایحه بودجه 98 در شرایطی تقدیم مجلی می‌شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم. دی امسال پربرکتی برای مردم ما خواهد بود و همچنین بهمن ماه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، اما دی سال گذشته با مشکلاتی مواجه شدیم.

همان حوادث دی ماه باعث شد آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا اواخر دی ماه موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند و بعد هم در هر مقطعی قدمی فریادی صحبتی کردند تا به خیال خامشان به اهداف مورد نظر خودشان دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکایی‌ها از این فشارها که مستقیماً بر دوش ملت ایران و بر مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان است و بر خلاف مقررات بین‌المللی هدف اصلی‌اشان به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها مانع بزرگشان را در این منطقه حساس ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند و لذا هرگاه که ما در پیشرفت‌های داخلی توانستیم حرکت بزرگی بوجود آوریم آنها خود را پیش روی ملت ایران قرار دادند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تب و تاب بازار در 6 ماه اخیر گفت: آمریکایی‌ها دنبال دو هدف اصلی بودند،‌ یکی ناامیدی مردم ایران نسبت به آینده کشور و دیگری القای ناکارآمدی نظام بود که مردم تصور کنند دولت بر اوضاع مسلط نیست و به تعبیر برخی سایت‌ها و روزنامه‌هایی که متاسفانه گاهی تعبیرهایشان نادرست و ناپسند است گفتند دولت کشور را رها کرده است و اقتصاد کشور از کنترل خارج شده است.

حتی دیدید بعضی‌ها که اقتصاد هم کمی بلد هستند از "اَبَرتورم" حرف زدند و بعضی‌ها ار اینکه ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد در روزنامه‌ها نوشتند و تلاش کدرند مردم را ناامید کنند و دولت را ناکار آمد کنند هرچند ممکن است اینها هدف سویی نداشته باشند اما دوستانی که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می‌کنند متاسفانه آثارش برای ملت و نظام خطرناک خواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com