سردار قربانی: «ترامپ» در حد تهدید ملت ایران نیست
مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه با بیان اینکه "ترامپ" و بالاتر از وی در حد تهدید ملت ایران نیستند، گفت: باید درمقابل بحران‌های اقتصادی و رفتارهای دشمنان "هوشیارانه" عمل کرد

سردار قربانی: «ترامپ» در حد تهدید ملت ایران نیست

سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، ظهر امروز در همایش علمی کنگره 5400 شهید استان کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 5400 شهید کردستان، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که شهدا ما را لایق به شرکت در همایش 5400 شهید دانسته‌اند.

وی افزود: شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند هر کدام از ما که به احترام شهدا قدمی برداریم، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و شفاعت شهدا را در قیامت به‌دنبال خواهد داشت.

مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در طی هشت سال جنگ تحمیلی، صدام خبیث با حمایت قدرت‌های استکباری شرق و غرب به جنگ با نظام اسلامی برخاست، تصریح کرد: ساواکی‌های فراری و برخی از ژنرال‌های فراری در فروردین 59 در کاخ شاه حسین اردنی، تصمیم گرفتند، ایران را با کودتا از پا در بیاورند و برای این امر 6 ماه وقت گذاشتند، اما کودتا به دست رزمندگان عزیز کشف و همه عناصر دستگیر شدند، چرا که در این عملیات خداوند یاریگر ما بود.

وی با ذکر اینکه صدام با حمایت کشورهای عربی، غربی و شرقی با تمام امکانات و قدرت مکانیزه خود در تلاش بود تا به جمهوری اسلامی حمله کند، اضافه کرد: دشمن قصد آن را داشت که در شش ماهه نخست جنگ، کشور را تصرف، غارت و تسخیر کند؛ اما به لطف خداوند این ظلم ماندگار نبود.

سردار قربانی با اشاره به اینکه صدام اعلام کرده بود ناهار را در خرمشهر، شام را در اهواز خورده و ظرف یک هفته در تهران مصاحبه خواهد کرد، افزود: تمامی اقشار برای دفاع از کشور ایستادند و کسی کوتاه نیامد و تمام معادلات نظامی دشمن با حضور پرشور مردم ایران بهم خورد.

وی گریزی به واقعه محاصره 34 روزه آبادان زد و اظهار کرد: ما با سلاح اندک، خانه به خانه و کوچه به کوچه با دشمن جنگیدیم و دشمن را عقب راندیم.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه جوانان از سراسر ایران به آبادان آمده و جنگیدند و تلفات زیادی را به دشمن وارد کردند، گفت: با مجاهدت‌های زنان و مردان، حصر آبادان شکسته شد و 34 روز مقاومت خرمشهر با خون و دل و جان محقق شد.

وی با اعلام اینکه توهم صدام که با پشتوانه بین‌المللی، آمریکا و شوروی شکل گرفته بود، در هم پیچیده شد، بیان کرد: جنایات صدام در طول هشت سال دفاع مقدس به کودکانی که هنوز به دنیا نیامده بودند، هم رحم نکرد.

روایت مشاور عالی فرمانده کل سپاه از از جلوه‌های ایثار و شجاعت شهدای کردستان

مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه صدام و هم‌پیمانانش در معادلات خود از حضور مردم، روحانیت و دیگر اقشار جامعه غفلت کرده بود، خاطرنشان کرد: ما باید قدردان ولی‌فقیه باشیم چراکه روحانیت و ولایت فقیه از همان اوان انقلاب تا به امروز هدایتگر و نقطه ثقل انقلاب بودند.

وی با تأسی به آیه «هُوَ الَّذی أَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا إیمانًا مَعَ إیمانِهِم ۗ وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ ۚ وَکانَ اللَّهُ عَلیمًا حَکیمًا» گفت: خداوند می‌فرماید «آرامش را در دل‌های مؤمنان نازل کرد» بر این اساس زمانی که آرامش آمد، ایمان شما افزوده شده و زمانی که ایمان زیاد شد، شهیدان بروجردی، عثمان فرشته و روح امین در کنار شهیدان توفیقی و 5400 شهید دیگر خلق می‌شوند که جانانه جنگیدند و شهید شدند تا برگ زرین افتخاری باشند بر تارک روزهای انقلاب.

سردار قربانی با اعلام اینکه در عملیات بیت‌المقدس تعداد قابل توجهی از سرداران و فرماندهان عراقی اسیر شدند، ادامه داد: سرلشگر نزار عراقی از جمله شاخص‌ترین فرماندهان اسیر شده در آن عملیات بود.

وی با ذکر اینکه در زمان جنگ تحمیلی تمام دنیا برای سقوط ما بسیج شده بودند، اظهار داشت: به یاری خداوند نه تنها موفق نشدند، بلکه دست‌درازی‌های آنان نیز کوتاه شد.

مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: مردم اصیل و نجیب استان کردستان 5400 شهید تقدیم انقلاب کردند و هرگز دست‌یاری به سوی دشمن دراز نکردند و به همین خاطر دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک کشور را بگیرد.

جبهه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزها است

وی در ادامه با بیان اینکه جبهه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزها است، گفت: این جبهه در عراق، سوریه و لبنان شکل گرفته و افتخاری برای نیروی مقاومت ماست که این افتخار از نظام اخذ شده است.

سردار قربانی با ذکر اینکه در بحران‌های اقتصادی که شاهد هستیم برخی خودی‌ها آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، تصریح کرد: باید هوشیار بود که یک هجمه و تهاجم است و به همین خاطر باید در مقابل این رفتارها، هوشیارانه عمل کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام اینکه مقاومت مردم با یاری خداوند و کمک ملت ایران به ملت‌های مظلوم دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کرد، خاطرنشان کرد: ویژگی شاخص انقلاب اسلامی ایران حضور یک مرجع، فرمانده و رهبر مجتهد اعلم و فقید بود که بر اساس دستورات خداوند در قرآن و دستورات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انقلاب را هدایت کرد.

مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید با حفظ وحدت در سایه رهبری در مقابل ترامپ و استکبار جهانی مقاومت کرد، یادآور شد: ترامپ و بالاتر از وی باید بدانند که در حد تهدید ملت ایران نیستند و به یاری خداوند متعال و رهبری فقید نائب امام زمان(عج) تمام دسیسه‌های آنان را در هم خواهیم شکست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com