رئيس كميته ويژه مجلس برای پيگيری وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير گفت: آنچه كه از بررسی‌ها بر می‌آيد ليست قطعی كشته‌شدگان...
 
رئيس كميته ويژه مجلس برای پيگيری وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير گفت: آنچه كه از بررسی‌ها بر می‌آيد ليست قطعی كشته‌شدگان 25 نفر است كه با بسيجيان شهيد شده به حدود 37 نفر بالغ می‌شود.
 
به گزارش جهان، پرویز سروری عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس و رئیس كمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در گفت‌وگو با خبرگزاری ها اظهار داشت: این كمیته كارهای مقدماتی و اولیه را به نتیجه رسانده و هم‌اكنون در مورد اجرایی شدن تلاش‌های صورت گرفته حركت می‌كند.

وی افزود: تلاش می‌كنیم با پیگیری‌ها ضمن این‌كه اقدامات گذشته را بررسی می‌كنیم كاستی‌ها را رفع و قوت‌ها را تشدید كنیم البته در ماه رمضان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید كردیم و به اطلاعات جامعی در این رابطه رسیدیم.

رئیس كمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در مورد لیست 69 نفره ارائه‌ی شده به این كمیته در مورد كشته شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: آنچه كه از بررسی‌ها بر می‌آید لیست قطعی كشته‌شدگان 25 نفر است كه با بسیجیان شهید شده به حدود 37 نفر می رسد كه این آمار قطعی‌ترین و نزدیك‌ترین آمار در دست می‌باشد و باقی این موارد گمانه‌زنی است كه حتی برخی از سایت‌های مدعی نیز به قطعیت رسیده‌اند كه چنین لیستی وجود نداشته است. 

گفتنی است پیش از این شبکه خبری جهان در تاریخ 10 مرداد، بدون احتساب 4 کشته بازداشتگاه کهریزک، تعداد جان باختگان حوادث اخیر را 33 نفر اعلام کرده بود.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com