هيچ قدرتی در دنيا جرات انديشيدن به تعدی عليه ملت ايران را ندارد اما يك بار ديگر تاكيد می‌كنم كه هر دستی در هر نقطه‌ای از دنيا بخواهد عليه ملت ايران ماشه‌ای را بچكاند، قبل از اين اقدام توسط نيروهای مسلح مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد.
 
به گزارش فارس‌، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس كه در مرقد مطهر بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریك هفته دفاع مقدس به ملت بزرگ و تمدن‌ساز ایران و نیروهای مسلح، یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: بدون تردید دفاع مقدس گرچه همراه با تلخی‌ها و مرارت‌ها و از دست دادن بهترین فرزندان ملت بود، اما یك تجدید حیات افتخارآفرین برای ملت ما و گشایش راه جدیدی به سوی نجات و روشنایی در برابر بشریت بود.
وی افزود: دفاع مقدس ملت ایران تجلی سنت‌های الهی و ارزش‌های والای انسانی و جلوه‌ای از حضور یكپارچه ملتی مومن و موحد بود كه برای دفاع از هستی و سرزمین و فرهنگ خود به پا خاست.
احمدی‌نژاد دفاع مقدس را بازیابی هویتی ایمانی و آرمانی ملت ایران دانست و ادامه داد: در دفاع مقدس فشارهای سنگین جبهه استكبار و مقاومت جانانه ملت ایران تبدیل به بستری شد تا هویت حقیقی این ملت كه سرشار از شجاعت، وفاداری، ایثارگری و عشق به آرمان‌های الهی است، احیا شود و در خدمت كمال و پیشرفت ایران قرار گیرد.
وی دفاع مقدس را تحقق وعده الهی نامید و اظهار داشت: ملت ما در دفاع مقدس نشان داد كه اگر برای خدا و در راه خدا قیام كنیم و بایستیم، نزول یاری خدا حتمی است و این درس بزرگی برای بشریت امروز و ملت‌های مظلوم و دردمند است.
رئیس‌جمهور دفاع مقدس را مصداقی از تجلی عزت یك ملت مومن دانست و افزود: چشیدن طعم عزت آنچنان ارزشمند است كه آزادگان جهان حاضرند جان و مال و هستی خود را فدای آن كنند و در همین راستا دفاع مقدس ما تبدیل به نمادی از ذلت شیطانیان، خودپرستان و دنیاپرستان شد. یعنی كسانی كه با ظلم و تجاوز و تعدی به حقوق دیگران می‌خواهند جیب‌های گشاد خود را پر كنند.
وی با بیان اینكه دفاع مقدس نمادی از مظلومیت ملت ایران بود، گفت: فاسدترین عنصر سیاسی منطقه یعنی صدام كه سرشار از جنایت بود با تشویق و تجهیز چند دولت و قدرت بزرگ و به امید سد كردن راه انقلاب اسلامی به سرزمین مقدس ما حمله كرد و زشت‌ترین شیوه‌ها علیه ملت ما به كار گرفته شد. اما بوق‌های استكبار ملت ما را متجاوز و ضد حقوق بشر معرفی می‌كردند و برای جنایات صدام هورا می‌كشیدند؛ و همان كسانی كه روزی صدام را تجهیز و علیه ما به تهاجم وادار كردند و تلاش می‌كردند خاك ما به اشغال صدام درآید روزی برای منافع خود و به ظاهر برای دفع شر صدام به عراق حمله كردند و جنایاتی مرتكب شدند كه روی صدام را سفید كرد.
احمدی‌نژاد دفاع مقدس را نماد مظلومیت یك ملت پاك و آزاده دانست كه پرده از چهره كریه استكبار جهانی درید و گفت: در دفاع مقدس ما پرده از چهره كسانی كنار زده شد كه با یك دست جنایت كرده و با دست دیگر شعار آزادی، دموكراسی و حقوق بشر می‌دهند.
رئیس‌جمهور دفاع مقدس را نماد ایثار ملتی كه با دست خالی در برابر همه سلاح‌ها ایستاد و غلبه ایمان بر سلاح و دل‌های كینه‌ورز شیطانی و نمادی از كینه‌ورزی بی‌پایان مستكبران علیه ملت‌ها دانست و گفت: اگرچه خود این حمله تلخ بود اما میوه‌های دفاع مقدس شیرین بود چرا كه مجاهدت فرزندان این ملت در آن ایران و اندیشه آرمانی آن را بیمه كرد و صف‌بندی جدیدی از سیاست و فرهنگ را در جهان شكل داد.
وی با اشاره به رویارویی صف موحدان در برابر صف شیطان‌پرستان و آدم‌كشان حرفه‌ای افزود: دفاع مقدس ایران را بیمه كرد و هیچ قدرتی جرات نخواهد كرد كه اندیشه تجاوز به سرزمین نور یعنی ایران عزیز و منافع این ملت را در سر بپروراند.
وی ادامه داد: به فضل الهی و با پیگیری فرهنگ ایثار و شهادت كه در دفاع مقدس نهادینه شد،‌امروز ملت ایران زنده‌تر و آرمانی‌تر در وسط میدان‌های اصلی انقلاب ایستاده و جوانه‌های نیروهای مسلحی شكوفا شد كه با عشق به آرمان‌های الهی انقلاب و دلبسته به ملت و در خط ولایت در حال حركت هستند.
رئیس شورایعالی امنیت ملی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را نیروهای برخاسته از دل انقلاب، شجاع، ایثارگر و هجمه‌كننده به سیاهی‌ها دانست و تصریح كرد: نیروهای مسلح پشتیبان ملت و انقلاب هستند و ملت نیز با همه وجود دلبسته و پشتیبان نیروهای مسلح است چرا كه ملت ایران برای بشریت پیام و راه حل انسانی دارد و خواهان امنیت پایدار و صلح و برادری و همزیستی انسانی برای همه ملت‌ها است.
احمدی‌نژاد با بیان اینكه راهبرد اصلی و توان نظامی نیروهای مسلح ما دفاعی و بازدارنده است، اظهار داشت: ملت ایران هیچ گاه چشمداشتی به سرزمین و حقوق دیگران نداشته است اما امروز هم ملت ایران مانند دوران دفاع مقدس در دفاع از حقوق و سرزمین خود مقتدر است و با تكیه بر اقتدار ذاتی نیروهای مسلح خود در برابر همه دشمنان می‌ایستد.
وی افزود: امروز هیچ قدرتی در دنیا جرات اندیشیدن به تعدی علیه ملت ایران را ندارد اما یك بار دیگر تاكید می‌كنم كه هر دستی در هر نقطه‌ای از دنیا بخواهد علیه ملت ایران ماشه‌ای را بچكاند، قبل از این اقدام توسط نیروهای مسلح مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینكه ملت ایران از همه ارزش‌ها، آرمان‌ها و حقوق و سرزمین خود دفاع می‌كند، تصریح كرد: ما اهل منطق و گفتگو و دوستی مبتنی بر عدالت هستیم و به آنها نیز توصیه می‌كنیم روش، ‌اندیشه و جهت‌گیری خود را به نفع ارزش‌ها متحول كنند.
احمدی‌نژاد گفت: امروز قابل قبول نیست كسانی از هزاران كیلومتر دورتر به منطقه ما لشكركشی كنند و دست به اشغال، كشتار،‌تهدید و ناامنی بزنند و بخواهند بین ملت‌ها اختلاف بیاندازند؛ آنها سالانه چندین میلیارد دلار در منطقه ما سلاح می‌فروشند و قابل قبول نیست كه همزمان بخواهند شعار برپایی امنیت داده و دیگران را متهم به ایجاد ناامنی كنند.
وی افزود: آنها باید رفتار خود را عوض كنند و بدانند كه ملت‌های منطقه می‌توانند امنیت خود را برپا كنند پس باید دست از توهین به استقلال و شخصیت ملت‌های منطقه بردارند.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به اشغالگران و دولت‌های مستكبر گفت: توصیه می‌كنیم به سرزمین خود برگردید و اعتبارات سنگین نظامی را صرف رفع مشكل مردم خود بكنید چرا كه منطقه ما برای درازمدت حضور بیگانگان را تحمل نمی‌كند و بیگانگان نمی‌توانند در كشورهای منطقه پایگاه ثابت در اختیار بگیرند و این را شما در عراق و افغانستان دیدید.
وی این ویژگی را از ویژگی‌های منطقه اسلامی و منطقه خاورمیانه دانست و خطاب به مستكبران ادامه داد: از روزی كه شما آمدید امنیت را بر هم زده و هر روز عده زیادی كشته و آواره می‌شوند و حتی ادعای مبارزه با مواد مخدر داشتید اما تحت سلطه شما تولید و توزیع مواد مخدر چند برابر شد؛ روش شما اشتباه، ضدانسانی و توهین به ملت‌های منطقه است و باید روش خود را اصلاح كنید.
احمدی‌نژاد با تشكر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رمز پیروزی ما آمادگی، توكل به خدا، ابتكار عمل، چالاكی و شجاعت است و قطعا ملت و نیروهای مسلحی كه تحت فرامین رهبری عزیز و هوشمند برای دفاع از آرمان‌ها قیام كرده، همواره پیروز و سرافراز خواهند بود.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com