قدرت فساد را به همراه خواهد آورد بنابراین قدرت باید در چارچوب دستورالعمل‌ها باشد و حتی با معاونت‌ها قرار گذاشتیم تا كارها قانونمند باشد.
  
به گزارش ایلنا، محمدعلی ایلخانی سرپرست سابق سازمان هواپیمایی در مراسم تودیعش با اشاره به هفته فاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا مردان مردی بودند كه امروز جایشان در جامعه بسیارخالی است و باید از فیلم‌ها وكلیپ‌هایی كه درباره این گروه ساخته می‌شود درس گرفت و یادمان باشد كه این گروه رفتند تا ما زنده بمانیم و با اقتدار حركت كنیم.
وی افزود: ماشیعیان به برخی چیزها اعتقاد داریم و برای هركاری استخاره یا فال حافظ می‌گیریم كه حركت مدنظرخیراست یا نه؟ روز5شنبه به من ابلاغ شد امروز تودیع می‌شوم با توجه به این كه من 24/4/88 اولین روز كاری خودم درسازمان را شروع كردم و تا امروز 4/7/88 دقیقا 72 روز است كه در این سازمان مشغول هستم و از بابت این عدد بسیارخوشحالم كه با این عدد كارم را تمام می‌كنم.
ایلخانی تصریح كرد: همه می‌دانید من چگونه به سازمان آمدم نه كاندیدا بودم و نه مبنایی برای آمدن به سازمان را داشتم ازكارخودم راضی بودم و 26 سال بود كه ثابت كارمی‌كردم وبه حدكارشناس خبره هم رسیده بودم؛ روزی به من گفتند سوابق خلبان نخجوانی را برای ریاست به سازمان جمع آوری كرده به وزارتخانه تحویل دهم من هم این كار را كردم. حتی از طریق واسطه‌ای از سوی وزارتخانه از من درباره ایشان سوال شد كه گفتم خوب است.
وی ادامه داد: ولی چند روز بعد به وزارتخانه فراخوانده شدم وبهبهانی به من گفت تو بیا و خدمت كن حتی در آن زمان من به پشت سرم هم نگاه كردم كه نكند آقای وزیر به شخص دیگری اشاره كرده‌اند كه وزیر گفت من بررسی كردم شما گزینه بهتری هستید پس شما به عنوان رییس سازمان به سازمان بروید نه نخجوانی.
باید اسمم به عنوان بدشانس‌ترین مدیر ثبت شود
ایلخانی تصریح كرد: درآن روز من به وزیرهم گفتم من یك سرباز هستم و برای یك سرباز فرقی ندارد كه كجا شیفت بدهد و متاسفانه دقیقا در روز اول كاری من سانحه هواپیمای توپولف كاسپین رخ داد كه در نوع خود كم ‌نظیر بود فكر كنم از این بابت باید اسم مرا در كتاب ركوردهای جهان به عنوان بدشانس‌ترین مدیر ثبت كرد.
سرپرست سابق سازمان هواپیمایی ادامه داد: بعدازاین هم سانحه هواپیمایی ایلوشن رخ داد بنابراین درسازمان با توجه به این كه پیك مسافرت‌های هوایی بود جلسه‌ای را ترتیب دادیم و بخشنامه‌ای را تنظیم كردیم كه طی آن هرشركت هواپیمایی كه برخلاف كتاب هواپیمایی فعالیت كند از ادامه فعالیتش جلوگیری خواهد شد و بر این اساس بود كه مجوز پروازی دو شركت هوایی لغو شد و حتی در بحث كرو پروازی داخلی وخارجی نیز به همین دلیل لغو و از كشور خارج شد.
وی مجموعه این فعالیت‌ها را دلیلی بر ایجاد فضای اطمینان و امنیت خواند و گفت: امروز با طیب خاطر می‌گویم صنعت هوایی در نقطه اطمینان قرار گرفته است.
ایلخانی درادامه به قول‌های خود در روز معارفه اشاره وخاطرنشان كرد: در روز معارفه‌ام 10 محور كاری را برای خود مشخص و نام بردم كه مهم‌ترین آنها شفاف‌سازی عملكرد شركت‌ها و سازمان بود كه بر این اساس به سروی گفتم تا دستورالعمل صدرو مجوز شركت‌های هواپیمایی را ارائه كند.
وی ادامه داد:كاری كه می‌خواستم بكنم این بود كه رییس سازمان هواپیمایی نباید قدرت مطلق را داشته باشد چرا كه هنگامی كه رییس قدرت كامل دارد؛ قدرت فساد را به همراه خواهد آورد بنابراین قدرت باید در چارچوب دستورالعمل‌ها باشد و حتی با معاونت‌ها قرار گذاشتیم تا كارها قانونمند باشد.
ایلخانی به سفرهای انجام شده‌اش درطی این مدت اشاره كرد و افزود: طی سفری به روسیه با مسؤولان روسی درباره هواپیماهای توپولف جلساتی را برگزار كردیم واز آنها خواستم تا با توجه به 36 فروند هواپیمای توپولف ازامنیت پرواز این تعداد هواپیما اطمینان خاطر را برای ما فراهم كنند و در نهایت به جمع بندی خوبی رسیدیم.
وی ادامه داد: نگرانی بعدی من هواپیماهای MD بودندكه باید تعمیر و نگهداری آنها درخارج از كشور انجام بشود بنابراین كارگروهی تشكیل دادیم تا تعمیرات و نگهداری این هواپیماها راهبری شود. برای این هواپیماها و وضعیت آنها سفری به قطر داشتم.
ایلخانی تصریح كرد: همچنین برای رایزنی و مذاكره درخصوص آغاز پروازهای نجف و بغداد به عراق رفتم وحتی ظهرامروزهم با خاكزاد قهرودی جلسه‌ای را درباره زمان اعزام زائران داشتم كه كنسل شد وحتی امشب قرار بود با 6 كشور دیگر در استانبول توافق نامه همكاری را امضا كنیم كه با توجه به مراسم تودیع جهرمی معاون سازمان برای این قرارداد رفت.
وی در خصوص فعالیت 72 روزه‌اش گفت: در كنار مدیریت 2 سانحه هوایی تعیین تكلیف فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) به لحاظ جای پارك، تشكیل چارت سازمانی با امضا وزیر راه و ترابری، برگزاری جلسات با برقعی معاون رییس جمهور بریا حذف ردیف اعتبار بودجه‌ای سپاه پاسداران حفاظت هواپیمایی و اختصاص این بودجه به صورت جداگانه بود.
وی ادامه داد: همچنین باید تا پایان سال دواتفاق مهم نیز انجام شود كه یكی بازدید امنیتی ایكائو از فرودگاه امام و مهرآباد و دیگری بازرسی ایمنی از كل سازمان هواپیمایی است.
ایلخانی با اشاره به این كه قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی برای 60 سال پیش است افزود: درتمام اسناد ومدارك نامی ازسازمان نیست و همه جا قید شده است اداره كل هواپیمایی طی 10روز با تشكیل كارگرو مقرر شد تا این قانون بازنگری و نوشته شود كه تا كنون 80 درصد این كار انجام شده است.
حتی یك ریال هم نگرفتم
وی در ادامه گفت: البته من می‌دانم كه اگر فردا صبح خورشید بالا بیاید همه این حرف‌ها از یاد می‌رود اما یك دلخوشی برایم وجود دارد و آن این است كه برای كسی كه مسولیت را قبول كردم خودش شاهد است كه با تمام توان خدمت كردم. من به جای قبلی خود باز می‌گردم و نه پی هوا و هوس به این سازمان آمدم و نه ریالی از بابت سرپرستی از این سازمان دریافت كرده‌ام.
وی با بیان این كه، تو روهر كس كه دوست دارید برای خدا آبروی كسی را نبرید به تیتر خبری بركناری‌اش در تلویزیون اشاره و اظهار داشت: من كه نگفتم من را معاون وزیر كنید من حتی در خواب هم نمی‌دیدیم نه این كه لیاقت نداشته باشم؛ نه در این دولت و نه دولت‌های قبلی كسی من را نمی‌شناخت و همیشه از دوربین فرارمی‌كردم. من همه این مطالب را ازته دل می‌گویم. روزی كه به سازمان آمدم به سازمان و رهبری اردات داشتم وهم اكنون ارداتم بیشتر شده است.
ایلخانی افزود: من نه چپ بودم و نه راست، من تنها سربازم و با ریختن آبروی سرباز هیچ كس بزرگ نمی‌شود. من تنها به صحبتی كه از لبان رهبری شنیدم اكتفا می كنم كه فرمود" روزی بر من نمی‌گذرد كه شما را با نام دعا نكنم ".
وی درادامه با بیان این كه بهتراست حرفی نزنم گفت: اگر آبرویم ریخته شده چون خدا خوشحال است پس من هم خوشحالم؛ پس گلایه‌ای ندارم.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:ilna.ir