ارتش به مناسبت روز جمهوری اسلامی بیانیه داد
همزمان با ۱۲ فروردین روز «جمهوری اسلامی» ارتش با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت این روزِ بزرگ، آن را از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی و زمینه ساز استقلال و آزادی برای کشور دانست

ارتش به مناسبت روز جمهوری اسلامی بیانیه داد

در این بیانیه آمده است:

نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت، فراهم شد.

روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نقطه عطف و تاریخی ملت قهرمان و فهیم ایران اسلامی در پاسداری از ثمرۀ ارزشمند ودست آورد سترگ انقلاب اسلامی بود که با مهر تأیید اکثریت قاطع اقشار مختلف مردم ایران به انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران به صورت قانونی تثبیت شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: در ۱۲ فروردین، مردم با لبیک به ندای امام و رهبر خود پایه های نظام اسلامی را تثبیت کردند، توطئه های دشمنان را از میان بُرده و آنها که حکومتِ جمهوری را بدون اسلام می‌خواستند، ناامید کردند و تحقق استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را جشن گرفتند.

امروز نیز ملت بزرگ ایران در تحقق منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیهگام دوم انقلاب و همچنین در پی رونق تولید؛ در سایه همدلی، اتحاد و تبعیت از تدابیر راهگشای معظم‌له، در هر برهه ای که نیاز به حضور آنها باشد، متعهدانه وارد صحنه شده و به حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامیِ می پردازند که خود به آن رأی مثبت داده اند.

حضور در راهپیمایی های بزرگ و امیدبخش برای آزادی خواهان جهان و ناامیدکننده برای دشمنان، کمک به همنوعان در حوادث و بلایای طبیعی که نشان از همبستگی ملت با یکدیگر دارد، حضور پرشور در انتخابات مختلف در کشور و .... همگی نشان و نمادی از حماسه بزرگی است که ملت بصیر ایران اسلامی در دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ آفریدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود آورده است: فرزندان ملت در ارتش انقلابی در پایان دهه چهارم استقرار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان به خون خفته، تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظلهالعالی)؛ ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را بعنوان یکی از ماندگارترین روزهای تاریخی این سرزمین، گرامی ‌داشته و اعلام می‌دارد در راه حفظ و پاسداری از نظام و انقلابی که ملت بزرگ ایران آن را به وجود آورده و در طول ۴۰ سال گذشته با حضور در تمامی صحنه‌ها، تداوم آن را خواسته اند؛ از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و تا پای جان در این راه، پایدار می ماند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir