سفر قریب‌الوقوع روحانی به کردستان
استاندار کردستان از سفر قریب الوقوع دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به این استان خبر داد دو گفت: این سفر به منظور دیدار با مردم استان و افتتاح چندین پروژه به احتمال زیاد اواخر فروردین انجام می شود

سفر قریب‌الوقوع روحانی به کردستان

بهمن مرادنیا عصر یکشنبه اظهار داشت: دکتر روحانی در این سفر ضمن دیدار با مردم، چند پروژه نیز در بخش های مختلف کشاورزی، عمرانی و صنعتی را افتتاح خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه عمرانی و اقتصادی نیز همزمان به سفر رئیس جمهوری به کردستان کلنگ زنی می شود، افزود: به محض نهایی شدن پروژه ها اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت می گیرد.

رئیس جمهوری پنجم فروردین ۹۶ همراه با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علی ربیعی وزیر وقت کار و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و چند تن از مقام های عالی رتبه کشوری به استان کردستان سفر کرده بود.

رئیس جمهوری در این سفر چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به بهره برداری رساند.

میزان اشتغالزایی این طرح ها با ۶ هزار اشتغال مستقیم و شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز، سد زیویه کامیاران بود.

تکمیل ۱۸.۵ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب کشور (مسیر سنندج - دیواندره)، تکمیل ۳۰ کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و ۱۷۰ واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی بود که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های ۶۳.۲۰ کیلووات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سروآباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب ۸۳۳ طرح ایجادی و توسعه ای و احداث ۱۰۰ ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنامه های دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان بود.

آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران - سروآباد با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه های دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir