رئیسی: پناه به اهل‌بیت، راه مقابله با تحریم است
رئیس قوه قضاییه، اعتاب مقدسه را قطب های بی بدیل فرهنگی دانست و بر ضرورت بهره گیری از دهه کرامت برای افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد

رئیسی: پناه به اهل‌بیت، راه مقابله با تحریم است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: امروز نمی توان ابزار ارتباطی و فضای مجازی را از زندگی بشر حذف کرد زیرا هیچ پدیده ای به این میزان بر لایه های گوناگون زندگی بشر در ابعاد فردی و اجتماعی اثر نداشته است بلکه تنها راه استفاده و آسیب ندیدن، صیانت‌بخشی است که آن هم جز با معرفت و پایبندی به دین امکان‌پذیر نیست.

رئیسی با بیان اینکه صیانت بخشی موجب تاثیرگذاری به جای تاثیرپذیری می شود، یادآور شد: یکی از اصلی ترین راهکارها، بهره گیری از منابر است. یکی همین منبر اصطلاحی که ما طلبه ها به آن افتخار می کنیم و دیگری منبرهایی مانند شب‌های شعر، مجالس فرهنگی، محافل هنری یا هر جای دیگری که بتوان از طریق آن، مفاهیم عالی را منتقل کرد.

رئیس قوه قضاییه، دهه کرامت را یک نماد و نمود برای نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه توصیف کرد و گفت: رابطه مردم با مردم، مردم با دولت، دولت با مردم و سایر روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما در ابعاد مختلف باید براساس کرامت شکل بگیرند.

رئیسی ادامه داد: برخی کرامت را به معنای بخشش می دانند در حالی که بخشش، جلوه ای از کرامت است. بسیاری افراد بخشنده هستند اما لزوماً کریم نیستند. کرامت به معنی بزرگواری است و بزرگوار کسی است که روحی بلند و ملکوتی داشته باشد و در هر زمینه خود را در محضر خدا بداند. بر این مبنا، ائمه (ع) و انبیا (ع) برای کرامت بخشی به انسان آمده اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز سخت نیازمند توجه و معرفت اهل بیت (ع) هستیم. ایام جشن و سرور نظیر دهه کرامت، فرصت بسیار مناسبی برای معرفت افزایی است و از ایامی نظیر این دهه باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی استفاده کرد. هر چه چنین اقداماتی بیشتر جلوه کند، ماندگارتر است.

رئیس قوه قضاییه در پایان بر ضرورت تداوم برنامه های تدارک دیده شده برای دهه کرامت در سایر ایام سال تاکید کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که تنها راه نجاتمان در برابر فشارها، تحریم ها، تهدیدها و وضعیت های دشمن ساخته، پناه بردن به اهل بیت (ع) و شناخت آن بزرگواران است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir