روحانی: تلاش دولت نبود، امروز تبریز وجود نداشت
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه یکی از اقدامات این دولت نجات 14 میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است، گفت: اگر اقدام دولت در احیا دریاچه ارومیه نبود شهری به نام تبریز وجود نداشت

روحانی: ۱۴میلیون نفر را از طوفان نمک نجات دادیم

حسن روحانی:

* یکی از اقدامات این دولت نجات 14 میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است. احیاء دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل دولت یازدهم بود. امروز می‌توانیم به احیاء دریاچه ارومیه مطمئن باشیم و اگر اقدامات دولت نبود شهری به نام تبریز وجود نداشت و 14 میلیون نفر در غرب ایران مهاجرات کرده بودند و تمام باغات از بین رفته بودند.

* اگر این قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و 14 میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مزارع در این منطقه از بین رفته بود.

* اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین های تولید شده از پتروشیمی، میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان ها کرده بود.

* سال‌ها در کشور ما افرادی بودند که از بیماری رنج می‌بردند اما چون پول درمان نداشتند به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی کردند و پس از اعلام طرح تحول سلامت، بنده بازدیدی از چند بیمارستان داشتم واز افراد بستری شده پرسیدم که بیماری شما مربوط به چند سال پیش است که آنها گفتند، چندین سال است که درد داریم اما پول نداشتیم و به همین دلیل با درد خود ساختیم.

* این آرامش و کاهش درد مردم به عنوان افتخار برای وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

 * پیش از انقلاب به طور متوسط مردم ایران که حدود 30 میلیون نفر بودند، مقدار کالری مصرفی آنان به طور متوسط دو هزار و 100 کیلو بود و امروز مقدار مصرفی کالری مردم ما با 83 میلیون نفر جمعیت، دو هزار و 500 کیلو کالری است که به معنای آن است که 400 کیلو کالری اضافه شده است و بر این اساس در کشور ما سوء تغذیه وجود ندارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com