ذوالنور: وظیفه من به زیر کشیدن روحانی است!
رئیس کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا برگه‌ای که شما روی بیانیه منتشرشده امروز در مجلس گذاشته بودید مبنی بر اجرای ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی، تهدید رئیس‌جمهور محسوب می‌شود یا نه، گفت: تهدید نیست، اما اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌گیرم تا ایشان را به اینجا بکشانم و دنبال این هستیم

ذوالنور: اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌ گیرم

رئیس کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا برگه‌ای که شما روی بیانیه منتشرشده امروز در مجلس گذاشته بودید مبنی بر اجرای ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی، تهدید رئیس‌جمهور محسوب می‌شود یا نه، گفت: تهدید نیست، اما اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌گیرم تا ایشان را به اینجا بکشانم و دنبال این هستیم. از آقای روحانی شکایت خواهیم کرد و از قوه قضاییه خواهیم خواست که بر اساس ماده ۶۰۶ ایشان را مجازات کند. قانون مجازات اسلامی برای پابرهنگان و آفتابه‌دزدان است؟

او ادامه داد: باید با مردم شفاف رفتار کرد، همین آقایی که اعلام می‌کند باید حرف مردم را شنید و از نقد استقبال می‌کنیم، رفتار خودش و دولتش متناقض است. باید ادعای او و حرف‌هایشان را باورکرد یا عمل‌شان را؟ این ماجرا مصداق قسم حضرت عباس (ع) را باورکنیم یا دم خروس است! شعار مردم یزد مطالبات اقتصادی بود، فحش ندادند، اما او به مخالفانش فحش می‌دهد، مردم گرسنه اند، اما ایشان با کفش چند میلیون تومانی پشت صفحه تلویزیونی قرار می‌گیرد. وقتی او سبک زندگی‌اش این گونه است چطور می‌تواند حال گرسنه‌ها را بفهمد؟

حرف‌های دیروز روحانی تداعی‌گر بنی‌صدر و ۱۴ اسفند بود

این نماینده مجلس در خصوص چرایی درخواست اعمال ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی در مورد رئیس‌جمهور، گفت: آقای روحانی دیروز می‌خواست مردم یزد را به جان هم بیندازد، چون من در حادثه ۱۴ اسفند و ماجرای بنی‌صدر حضور داشتم، جو دیروز سخنرانی روحانی و حرف‌هایش برایم تداعی‌گر بنی‌صدر و ۱۴ اسفند بود.

او با بیان اینکه صحبت‌های روحانی، لحن، فرافکنی و وحدت‌شکنی بنی‌صدر را زنده می‌کرد، ادامه داد: البته یک تفاوت داشت و آن اینکه پایه صحبت‌های بنی‌صدر منافقین و ضدانقلاب‌ها بودند که تا بنی‌صدر گفت: چماق‌داران را از دانشگاه بیرون کنید آن‌ها دستور حمله را اجرا کردند، اما سخنان روحانی در دارالمومنین یزد بود. او سعی کرد مردم را به جان هم بیندازد، اما مردم فهیم و بصیر یزد توطئه او را عقیم گذاشتند. مخصوصاً وقتی روحانی گفت: شعار اقتصادی مال عده قلیلی است که خواست آمریکا از حنجره‌شان بیرون می‌آید و نگذارید! نگذارید یعنی چه؟ یعنی حمله کنید! او دیروز می‌خواست حادثه ۱۴ اسفند را ایجاد کند، اما نیرو در صحنه نداشت.

ذوالنوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیانیه شما مغایر با منافع ملی نیست؟ گفت: من وکیل‌المله هستم نه وکیل‌الدوله. وظیفه من این است که از مردم دفاع کنم تقابل یعنی چه؟ مردم گرسنه چطور باید از خودشان دفاع کنند؟ یا به من که رای دادند باید از آن‌ها دفاع کنم و یا باید به آقای روحانی صدایشان را برسانم که دیروز زمانی‌که می‌گفتند «حاشیه را رها کن بیکاری را دوا کن» گفت: همین عده قلیل را به اسلام دعوت می‌کنیم. یعنی، چون گفتند بیکاری را دوا کن مسلمان نیستند بلکه کافر هستند.

اگر من این حرف‌ها را برای تسکین درد مردم نزنم چه بلایی بر سر کشور و مملکت می‌آید؟

او ادامه داد: مردم باید چگونه حرف‌شان را به رئیس‌جمهور برسانند. مردم باید بریزند در خیابان تخریب و همه چیز را نابود کنند؟ اگر من این حرف‌ها را برای تسکین درد مردم نزنم چه بلایی بر سر کشور و مملکت می‌آید. آیا این وفای به ملت و تقابل با رئیس‌جمهور است؟ چرا صورت مساله را عوض می‌کنید.

ذوالنوری تصریح کرد: آنچه من نوشتم اصلا بیانیه نیست. آقای رئیس‌جمهور گفتند که ۱۸ میلیارد دلار گم و حیف و میل نشده و در حساب و کتاب هم مشکل پیدا کرد و گفت: ۱۹ میلیارد! آنچه من نوشتم بیانیه نبود بلکه جهت اطلاع نمایندگان فرمایشات رهبری راجع به ۱۸ میلیارد دلار را که بر باد رفت منتشر کردم. از سوی دیگر حرف‌های دیروز آقای رئیس‌جمهور را آوردم که در خصوص ۱۸ میلیارد دلار چه گفته. صحبت‌های رئیس‌جمهور کاملاً در مقابل فرمایشات آقاست و حتی ایشان به کسانی که این حرف را زدند توهین کرده و گفته کسانی که از اخلاق و ایمان سهمی ندارند می‌گویند ۱۸ میلیارد از بین رفته... اگر شما فارسی حالی‌تان است آیا حرف‌های رئیس‌جمهور مقابل آن حرف‌های مقام معظم رهبری نیست؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده اولین باری است که یک چیزی را چاپ می‌کنم. این متن را تهیه کردم و بردم که تکثیر کنند، اما گفتند اگر بخواهد تکثیر شود باید یکی از اعضای هیات‌رئیسه دستور بدهد که تکثیر شود. متن را پیش آقای یوسف‌نژاد بردم و گفتم برای تکثیر شما باید امضا کنید، ایشان هم امضا کردند و چیزی هم به من نگفتند. در اینجا من پاسخگو نیستم.

از آقای روحانی شکایت خواهیم کرد

او در پاسخ به اینکه آیا برگه‌ای که شما روی این بیانیه مبنی بر اجرای ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلام گذاشته بودید، تهدید رئیس‌جمهور محسوب می‌شود یا نه، گفت: تهدید نیست، اما اگر من زورم برسد یقه رئیس‌جمهور را می‌گیرم تا اینجا ایشان را برسانم و دنبال این هستیم. از آقای روحانی شکایت خواهیم کرد و از قوه قضاییه خواهیم خواست که بر اساس ماده ۶۰۶ ایشان را مجازات کند. قانون مجازات اسلامی برای پابرهنگان و آفتابه دزدان است؟ چرا رئیس‌جمهور کانون‌های فساد را تاکنون به دستگاه‌های ذی ربط معرفی نکرده است؟

ذوالنوری در پاسخ به شائبه انتخاباتی بودن اقداماتش ادامه داد: اگر کار من انتخاباتی است به نفع مردم یا به ضرر مردم است؟ اگر کار من حرف دل مردم است که مردم از کار من اعلام رضایت می‌کنند و من افتخار می‌کنم که رضایت مردم را جلب کنم. می‌خواهد بگویند این کار پوپولیستی است یا انتخاباتی. اگر این کار خلاف منافع مردم است پس چرا انتخاباتی است؟ چون به ضرر من است؛ بنابراین در اینجا دچار پارادوکس می‌شوید. یک وقت حرف من را خلاف منافع ملی و مردم می‌دانید و یک وقت می‌گویید پوپولیستی است! چیزی که بر خلاف نظر مردم است می‌تواند پوپولیستی باشد یا ریزش رای دارد؟ تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید.

وجدان من هنوز راحت نیست

او با تاکید بر اینکه سخنان روحانی در تقابل با فرمایشات رهبری بوده، گفت: یک ذره انصاف لازم است. حداقل شب که می‌خواهید بخوابید باید وجدانتان آرام باشد که دروغ نمی‌گویید. سوال من این است که سخنان روحانی با فرمایشات رهبری هم‌پوشانی دارد یا در تقابل با آن است؟ وجدان من هنوز راحت نیست، چون احساس می‌کنم وظیفه‌ام را انجام نداده‌ام.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه وظیفه شما چیست؟ تاکید کرد: وظیفه من به زیر کشیدن آقای رئیس‌جمهور است که انقدر پدر مردم را از نظر اقتصاد در نیاورد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir