روحانی: حدس زده بودم سقوط ۷۳۷ عادی نیست
رییس جمهوری گفت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس برای بررسی سانحه سقوط هواپیما تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد

صحبت های رئیس جمهور پیرامون سقوط هواپیما

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در همایش تجلیل از نمونه های ملی بخش کشاورزی اظهار داشت : غم این ایام را یکبار دیگر به ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه، غم از دست دادن عزیزانی در کرمان در تشییع پیکر این سردار و در این ایام غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه بسیار فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: من از لحظه ای که احتمال دادم سقوط این هواپیما به صورت طبیعی و عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.
رییس جمهوری اضافه کرد: همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود انجام گرفت و بلافاصله بعد از آن که برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته در همان لحظه من به مسوولان امر اعلام کردم بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

روحانی گفت: حالا این حادثه حادثه بسیار تلخی بود تحملش برای مردم بسیار سنگین است حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز هم بسیار غم بار بود اما بعد از این که مشخص شد خطای انسانی منجر به این فاجعه شده است غم مردم را چندین برابر کرد.

وی ادامه داد: در این جا به همه خانواده های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها همان طوری که با رهبران و مسوولان این کشورها تلفنی صحبت کردم اولا قول می دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر این مساله باشد این مساله بسیار مهم است.

رییس جمهوری یادآورشد: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده ها کارشناس تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد. ثانیا به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز باشند مشکل و مسائل آن ها را پیگیری کنند. از مردم عزیز ایران می خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.

گردآورِی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir