زیباکلام: اصرار بر فعالیت‌ هسته‌ ای ما را بدبخت کرد
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: انرژی هسته‌ای و اصرار بر فعالیت‌های هسته‌ای ما را بدبخت کرده است. این‌قدر که جنگ به ما لطمه زد این فعالیت‌های هسته‌ای خیلی بیشتر از جنگ به ما لطمه زده است

صحبت های صادق زیباکلام در مورد وضعیت سیاسی کشور

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین گفت: آیا ما می‌توانیم بگوییم اولویت مملکت الان نجات آنهایی است که کرونا از نظر اقتصادی درب و داغان‌شان کرده یا فرستادن ماهواره به هواست؟ حکومت باید پاسخگو باشد.

مشروح پاسخ او به اعتماد آنلاین را در ادامه بخوانید:

*شورای نگهبانی که می‌تواند تفاسیر و قرائت‌های متفاوتی را از قانون اساسی داشته باشد و می‌تواند صلاحیت‌ها را بر اساس ذائقه و خواسته و مطالبه خودش تفسیر به رأی کند، ما با این شورای نگهبان به دموکراسی می‌رسیم یا نمی‌رسیم؟

چاره‌ای دیگر نداریم. آقای حسینی عزیز! رودربایستی را کنار بگذاریم، یا باید از طریق تغییر، من نمی‌گویم که شما بگویید اصلاح‌طلبان اُ!، شما هم که هشت سال آمدید عرضه نداشتید کاری کنید، نه. از طریق تغییر! از طریق چه تغییری؟ تغییر اینکه بخش انتصابی این‌طور نباشد که هر کاری دلش می‌خواهد بکند، این‌طور نباشد که و قس علی هذا... الان همین چند روز پیش سپاه یک ماهواره فرستاد و به هوا رفت، موفقیت‌آمیز بود و همه هم بَه‌به و چه‌چه و...

آیا ما می‌توانیم بگوییم اولویت مملکت الان نجات آنهایی است که کرونا از نظر اقتصادی درب و داغان‌شان کرده یا فرستادن ماهواره به هواست؟ حکومت باید پاسخگو باشد. روزی ما موفق می‌شویم که وقتی سپاه آمد ماهواره فرستاد، سایت اعتمادآنلاین بتواند با زیباکلام مصاحبه کند و زیباکلام انتقاد کند. سایت اعتمادآنلاین بتواند با زیباکلام مصاحبه کند و زیباکلام بگوید انرژی هسته‌ای و اصرار بر فعالیت‌های هسته‌ای ما را بدبخت کرده است. باور کنید آقای حسینی، این‌قدر که جنگ به ما لطمه زد این فعالیت‌های هسته‌ای خیلی بیشتر از جنگ به ما لطمه زده است. اینها را باید مطرح کنیم. چون اینها را اگر مطرح کنیم، آن‌وقت نظام و حکومت باید پاسخگو باشد.

*نه گارانتی‌اش چه بوده است؟ به فرمایش خودتان، حضرتعالی چقدر نامه انتقادی نوشتید؟ چقدر این مباحث را مطرح کردید؟ چقدر در مناظره‌هایتان گفتید؟ چقدر در رسانه‌ها مطرح شده؟

من انجام دادم. شما؟

*ما هم انجام دادیم.

خیلی بیشتر از اینها...

*من می‌گویم گارانتی‌اش چه بوده است؟ نه تنها شما که طبقه نخبه هستید، مردم کوچه و بازار هم این کار را کردند. می‌خواهم بگویم چه تحولی ایجاد شد؟ سوال کلیدی من از حضرتعالی این بود، ایرادات و معایبی که در ساختار فعلی و مشکلات کشور وجود دارد اصلاح‌پذیر است یا خیر؟ شما نظام جمهوری اسلامی را اصلاح‌پذیر می‌دانید یا خیر؟

نه، اگر بگوییم، من از بابت ترس نمی‌گویم که اصلاح‌پذیر است، نباید انقلاب کنیم...

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir