ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری دو هتل ترامپ به خاطر حرف‌ها و اظهاراتش
بر اساس گزارش‌ها دونالد ترامپ به دلیل صحبت‌ها و اظهارنظرهای تندش، ضرری معادل ۱۰۰ میلیون دلار را برای دو هتل بزرگش به بار آورده است؛ ضرری که از بابت دور شدن مهمان‌ها و اسپانسرها از این هتل‌ها بعد از اظهارات ترامپ رخ داده است.

ترامپ متحمل ضررهای هنگفت شد

 به نقل از روزنامه دیلی میل، دو مورد از مشهورترین و بزرگترین هتل‌های متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عبارتند از "هتل ترامپ نشنال دورال میامی" و "هتل ترامپ اینترنشنال واشنگتن دی.سی".

دن آلکساندر، دبیر ارشد نشریه فوربس در گزارشی که در یک کتاب جدیدش منتشر ساخته، عنوان کرده که این دو هتل در طول دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ متحمل ضرری هنگفت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، هتل ترامپ اینترنشنال در ژانویه ۲۰۱۷ در حال که سه ماه از افتتاحش می‌گذشت به سطح درآمد تقریبا شش میلیون دلار دست پیدا کرد.

این هتل در عرض یک ماه ۱.۶ میلیون دلار سود حاصل کرد که بخشی از دلیلش مربوط به فعالیت کمیته مراسم آغاز ریاست جمهوری و خریداری اتاق در این هتل از سوی دوستان ثروتمند ترامپ بود.

این کمیته به جذب پول از جانب حامیان ترامپ برای هفته برگزاری مراسم آغاز ریاست جمهوری که بر اساس گزارش‌ها به ۱.۵ میلیون دلار بالغ شد، پرداخت.

فوربس گزارش کرد بر مبنای یافته‌هایش دست کم ۲۵ درصد درآمدی که نصیب هتل بین‌المللی ترامپ شد مربوط به اهداکنندگان سیاسی در آن سال بوده است.

اما در ۲۴ ژوئیه گذشته، حدود سه سال بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات، فوربس مشخص کرده که ارزش این دارایی به ۱۶۸ میلیون دلار یعنی دو میلیون دلار کمتر از رهن ۱۷۰ میلیون دلاری که ترامپ به دست آورد، رسیده است.

با صرف دست کم ۳۰ میلیون دلار برای نوسازی، این ارقام حاکی از یک ضرر برای خانواده ترامپ هستند.

در فلوریدا نیز هتل ترامپ نشنال دورال میامی ضرر مشابهی را پیدا کرد.

فوربس گزارش کرد، هتل ترامپ نشنال دورال میامی که دارای تفرجگاه و زمین گلف است، قبل از احتساب بدهی ۱۵۳ میلیون دلار ارزش دارد. این مکان تفرجگاهی ۱۲۵ میلیون دلار رهن علیه خود دارد. سهم ترامپ هم اکنون ۲۸ میلیون دلار برآورد شده اما فوربس گزارش داد که این رقم در آغاز ریاست جمهوری او ۷۰ میلیون دلار بوده است.

این ضررهای مالی که در این گزارش ذکر شدند، بر خلاف ادعاهای مکرر ترامپ در خصوص اینکه تجربه‌اش به عنوان تاجر به "بزرگ ساختن مجدد آمریکا" کمک می‌کند، هستند.

کارمندان شرکت تجاری ترامپ متذکر شدند که اظهارنظرهای جنجالی ترامپ در کمپین ۲۰۱۶ نقش مهمی در ضرر و زیانها داشته است.

به نوشته فوربس، جسیکا واچیرات وانوراک، یک متخصص مالیاتی ترامپ گفت بعد از کمپین تبعاتی به وجود آمد.

او گفت: من با مدیر مالی و مدیر توسعه شرکت ترامپ ملاقات کردم. آنها متذکر شدند که در سال ۲۰۱۶ به سبب محیط سیاسی و چیزها و اظهار نظرهای مطرح شده در طول کمپین تبعاتی به بار آمد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorg.com/news
منبع: isna.ir