پیشنهاد ایران برای کاهش تنش‌ بین باکو و ایروان
سفیر کشورمان در آذربایجان ضمن محکوم کردن حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، آمادگی ایران برای تسهیل مذاکرات میان طرف‌های درگیر جنگ را اعلام کرد.

نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان


 سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس در منطقه قره باغ نوشت: ایران از نقض آتش بس از سوی جمهوری آذربایجان و ارمنستان متاسف است و حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی را محکوم کرد.

موسوی در ادامه اظهار کرد: ایران آمادگی اش برای تسهیل مذاکرات میان طرف های در جنگ را بر اساس قوانین بین‌المللی، احترام به تمامیت ارضی و تخلیه مناطق اشغال شده اعلام می دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز امروز در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از نقض آتش بس اعلام شده در درگیری های اخیر میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و دعوت از طرفین به خویشتنداری بیشتر، حملات موشکی به زیر ساخت های حیاتی و مناطق مسکونی شهرها و کشتار غیر نظامیان را محکوم کرده و با خانواده های داغدار ابراز همدردی می کند.

سعید خطیب زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مجددا از طرفین می خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفتگوهای خود را در چارچوب حقوق بین الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند و در این راه آمادگی خود را برای تسهیل این گفتگوها برای رسیدن به صلح و راه حل دایمی و پایدار در منطقه اعلام می دارد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خبر آنلاین