ترامپ ضیافت پیروزی‌اش را هم تدارک دید
رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد تا در شب انتخابات سوم نوامبر ضیافتی را در هتل خودش در واشنگتن دی‌سی بر پا کند. این در حالیست که پروتکل‌های مرتبط با کرونا تجمع‌های بزرگ را ممنوع کرده است.

برگزاری میهمانی در شب انتخابات


به گزارش خبرگزاری رویترز، ظرف چند روز گذشته، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ایمیل‌هایی برای جمع‌آوری پول به نام او ارسال و این فرصت را برای حامیان مالی فراهم کرده‌ است تا در شب انتخابات به تیم ترامپ در هتل مورد علاقه‌اش در واشنگتن ملحق شوند و این نشان می‌دهد که ترامپ می‌خواهد از هتل لوکس خودش به عنوان پشت صحنه‌ای برای واکنش به نتایج انتخابات استفاده کند.

کمپین ترامپ همچنین روی برنامه‌های مرتبط با برگزاری این جشن در مراسم‌های جمع‌آوری کمک که از سوی دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شده، تاکید کردند.

برای ترامپ، برگزاری میهمانی در شب انتخابات در هتل خودش عملی نمادین برای تاجری است که از شهرت خود به عنوان یک ستاره تلویزیونی سابق و غول املاک و مستغلات در نیویورک برای کسب بالاترین مقام کشورش استفاده می‌کند.

منتقدان، این رویکرد را یادآور دیگری از چگونگی استفاده رئیس‌جمهوری آمریکا از مقامش برای بهره‌برداری شخصی می‌دانند، چون رهبران خارجی، حامیان محافظه‌کار و مقام‌های دولتی، از لابی واشنگتن هتل بین‌المللی ترامپ به عنوان کلوب غیر رسمی برای ریاست جمهوری او استفاده می‌کنند.

در طول ریاست جمهوری او، کمپین ترامپ، کمیته ملی جمهوری خواهان و کمیته‌های مشترک جمع‌آوری کمک بیش از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در املاک برند ترامپ خرج کرده‌اند.

این هتل ترامپ که اندکی با کاخ سفید فاصله دارد، از چندین هفته پیش برای روز انتخابات پر شده و برای چند روز بعد از انتخابات سوم نوامبر هم جای خالی ندارد. قیمت هر شب اقامت در آنجا ۱۲۰۰ دلار است که حدود سه برابر قیمت اتاق ۴۷۶ دلاری برای روز دوشنبه است.

کاخ سفید سوالات مرتبط با برنامه‌های شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به کمپین ترامپ ارجاع می‌دهد که پاسخگوی پرسش‌ها نیست. هنوز مشخص نیست که میهمانی شب انتخابات ترامپ چقدر بزرگ است. واشنگتن دی‌سی تحت پروتکل‌های ویروس کرونا ظرفیت تجمع‌ها را ۵۰ تن تعیین کرده است. با این حال ترامپ به پروتکل‌ها پایبند نیست.

موریل بوزر، شهردار واشنگتن دی‌سی دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره برنامه‌های میهمانی در شب انتخابات شنیده است، گفت: ما با دارنده پروانه در تماس خواهیم بود که آن هتل است.

او همچنین اقدام ترامپ در برگزاری مراسم‌های بزرگ در کاخ سفید را در اوج کرونا زیر سوال برد و گفت: باور کنید که شما می‌توانید به کاخ سفید بروید و کرونا بگیرید و هیچ اتفاقی برای شما نیفتد. البته شاید. یا ممکن است بابت ابتلا به آن بمیرید.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir