عربستان، توهین به پیامبر(ص) را محکوم کرد
یک منبع رسمی در وزارت خارجه عربستان امروز سه‌شنبه سرانجام انتشار تصاویر توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در فرانسه را محکوم کرد.

تحریم کالا‌های فرانسوی در عربستان


یک منبع در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: ما هر گونه ارتباط دادن میان اسلام و اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم. پادشاهی عربستان خواستار آزادی فکری و فرهنگی است که چراغ راهی در مسیر احترام، صلح و همزیستی صلح آمیز شود.

این منبع وزارت خارجه عربستان اعلام کرد ریاض هر گونه رفتار و اقدامی که موجب ایجاد خشونت، افراط گرایی، نفرت و نقض ارزش‌های همزیستی و احترام متقابل در میان مردم جهان می‌شود، را محکوم می‌کند.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین المللی همراه شد.

مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه با اعتراض گسترده در سراسر جهان اسلام از جمله اعراب ساکن در اراضی اشغالی همراه شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir