واکنش توئیتری سیاسیون به انتخابات آمریکا
 هر اتفاقی در آمریکا بیافتد به ما ارتباطی نخواهد داشت، سیاست ما حساب‌شده و مشخص است؛ این بخشی از سخنان رهبری درباره انتخابات آمریکا است که بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای نیز در صفحات خود به اشکال مختلف آن را منعکس ساخته‌اند

موضع‌گیری چهره‌های سیاسی در قبال انتخابات آمریکا


همزمان با برگزاری انتخابات آمریکا و حتی هفته‌ها قبل از این رویداد سیاسی، رسانه‌های غربی در ارتباط با ایران و به بهانه انتخابات آمریکا دور جدیدی از تقابل سیاسی-تبلیغاتی را به راه انداختند که تا زمان برگزاری انتخابات در روز ۱۳ آبان، سوم نوامبر ادامه داشت.

در همین ارتباط، تارنمای وزارت امنیت داخلی آمریکا در اقدامی که پیشتر نمونه‌های مختلفی از آن را شاهد بودیم، جمهوری اسلامی را به دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرد که این البته این اتهام بعدا از سوی سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا رد شد.  «چاد ولف» در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که این آژانس هیچ نشانه ای از تاثیر و یا نفوذ عوامل خارجی در این انتخابات مشاهده نکرده است. در هفته‌های اخیر دولت ترامپ بارها برای فرار از شکست در انتخابات، کشورهای دیگر از جمله ایران و روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

موضوع دوم اینکه رسانه‌های غربی کوشیدند چنین القا کنند تهران در صورت انتخاب هریک از نامزدهای ریاست‌جمهوری در آمریکا محکوم به مذاکره با کاخ سفید است که البته رهبر انقلاب در آخرین سخنرانی خود به ادعاهایی از این دست پاسخ دادند. مقام معظم رهبری در این باره بیان داشتند: انتخابات امریکا به ما ارتباطی نخواهد داشت. سیاست ما حساب شده و مشخص است و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیر ندارد.  

در ادامه به تحلیل و بررسی مهمترین موضع‌گیری چهره‌های سیاسی کشورمان در قبال انتخابات آمریکا که در فضای توییتری بازتاب بیشتری داشته، پرداخته‌ایم:

حساب توئیتری منتسب به مقام معظم رهبری، بیانات ایشان درباره انتخابات آمریکا را که همزمان با فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و ولادت امام صادق (ع) ایراد شده بود، در قالب سه پست جداگانه منتشر کرد که هر سه توئیت از پربازدیدترین‌های مرتبط با انتخابات آمریکا بوده است. متن این توییت ها به قرار زیر است:

امروز #انتخابات_آمریکا است. بعضی‌ها راجع به اینکه اگر چه کسی بیاید، چه اتفاقی می‌افتد و ... صحبت میکنند. بله ممکن است حوادثی اتفاق بیافتد؛ اما به ما ارتباطی نخواهد داشت. سیاست ما حساب شده است و مشخص است و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیر ندارد.  

در آمریکا #وضع_تماشایی است! رئیس جمهوری که الان سرکار است و انتخابات را دارد برگزار میکند، میگوید که این متقلبانه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکاست! رقیبش هم در مقابل میگوید که ترامپ قصد تقلب وسیع دارد. این #دموکراسی_آمریکایی و نمونه‌ای از چهره کریه لیبرال‌دموکراسی درداخل خودآمریکاست.

حالا قطع نظر از این که چه کسی در #انتخابات_آمریکا انتخاب بشود، یک مطلب کاملاً روشن است و آن «انحطاط سیاسی و مدنی و اخلاقی» رژیم آمریکاست؛ هر کدام انتخاب بشوند فرقی نمیکند! افول_آمریکا

157701394.jpg


همچنان که اشاره شد، پیش از این سایت وزارت امنیت داخلی آمریکا، ایران، روسیه و چین را به تلاش برای «لطمه زدن و مختل کردن زیربنای حیاتی استفاده شده برای حمایت از انتخابات ۲۰۲۰» متهم و ادعا کرده بود که این سه کشور ممکن است از نفوذ خود برای تغییر خواست و ادراک رای‌دهندگان آمریکایی استفاده کنند.

این ادعای آمریکایی‌ها، همان زمان با واکنش «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه روبرو شد. وی ضمن رد ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا گفته بود: همانگونه که بارها گفته‌ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

علاوه بر خطیب زاده، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان درباره اتهام کاخ سفید به ایران درباره دخالت در انتخابات آمریکا در توییتی نوشت: ایران بارها اعلام کرده در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کند و فراتر اینکه نیازی به این دخالت نمی‌بیند.  انتخابات آمریکا نیز موضوعی است داخلی که ایران علاقه و لزومی به دخالت در آن نمی بیند. البته ترامپ هم باید بداند دوران دخالت در امور داخلی کشورها به پایان رسیده است!

157701402.jpg


پس از اتهام دخالت در انتخابات، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی موج دیگری از حملات را به بهانه انتخابات آمریکا علیه ایران به راه انداختند. برخی از آنها مدعی شدند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی در  ارتباط آمریکا با ایران نخواهد داشت و تهران در هر حال محکوم به مذاکره است.

«حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهور روحانی در پاسخی، این ادعای رسانه‌های خارجی را در راستای شکست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی عنوان کرد و در حساب توییتری خود نوشت: اشتباه کرده اید؛ این آمریکا است که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد. حال که همه فهمیده اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند؛ ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید.  ایران بازیچه نیست، بازی گردان است.

157701405.jpg


موضع فعالان سیاسی منتسب به اصولگرا و اصلاح طلب نیز در ارتباط با انتخابات آمریکا موضع بی تفاوتی و عدم حمایت یا واکنش به نتایج نامزدهای احتمالی آمریکا بوده است.

«مهدی محمدی»  فعال رسانه‌ای اصولگرا در حساب توییتری خود نوشت:

157701411.jpg


از سوی دیگر «محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات توئیت کرد:

157701412.jpg




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir