نگرانی روحانی از تست واکسن خارجی روی ایرانی‌ها
رئیس جمهور گفت: خوشبختانه امروز منطقه قرمز و نارنجی در کشور نداریم.

امروز شرایط مطلوب‌تری پیش ما است


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: درمدت ۱۰ ماهی که از شیوع کرونا عبور کردیم و وارد ماه یازدهم شدیم، به طور مرتب حداقل هفته‌ای یک جلسه در ستاد و چند جلسه در کمیته‌های مختلف هماهنگی، البته غیر از قرارگاه و وزارت بهداشت که شبانه روز فعال هستند، برگزار شد و بسیار خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم، منطقه نارنجی هم تقریبا نداریم و مناطقی که داریم، زرد هستند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم این شرایط را نگهداریم، گفت: از مردم که با همه وجود و توان با رعایت دستورالعمل‌ها به‌ویژه در شب یلدا که از حیث دیدار خانوادگی برای مردم مهم بود، توجه کردند و همچنین از ناجا و صدا وسیما که ذهن‌ها را آماده کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم شب یلدا تاثیری بر این روند نگذاشته باشد.

رئیس جمهور اظهارکرد: برای رسیدن به مطلوب باید تلاش کنیم؛ صد وسی و چند فوتی برای ما خیلی زیاد است و باید تلاش کنیم استان‌هادر طول هفته فوتی یا حتی بستری نداشته باشند و با کمک همگان رسیدن به آن روز امکان پذیر است.

روحانی با مهم خواندن پایدار شدن وضعیت کنترل کرونا گفت: کار را قبل از آبان شروع کردیم و از ۴ آبان همچنین ۱۴ آبان ادامه دادیم و آذرماه هم شرایط هوشمندتر را اعمال کردیم و امروز شرایط مطلوب‌تری پیش ما است.

وی اضافه کرد: وقتی ایران را با کشور‌های پیشرفته و اروپا مقایسه می‌کنیم، عقب نیستیم. در کارکرد همه عوامل تاثیر گذار بسیار مهم است و باید این شرایط را پایدار نگهداریم و پایدار ماندن یکی از مسائل بسیار مهم ما است.

روحانی با بیان اینکه شاهد جهش این ویروس در برخی از کشور‌های اروپایی مخصوصا انگلیس هستیم، اظهار کرد: این ویروس از انگلیس عبور کرده و به دیگر کشور‌های اروپایی رفته است. باید مراقبت بیشتری از مسافرانی که از این منطقه عبور کرده‌اند، داشته باشیم. باید مراقبت ورودی‌ها باشیم تا این ویروس جهش‌یافته مردم را گرفتار نکند.

وی درباره تجمعات هم تصریح کرد: الحمدالله در زمینه ماسک تقریبا به صورت کار معروف مورد عمل قرار می‌گیرد. فاصله‌ها تا یک حدی مراقب می‌شود. در مورد شب‌نشینی‌ها نیز رعایت می‌شود، ولی تجمعات به خاطر مسائل ملی و دینی هم باشد، باید مراعات کرد که در شرایط عادی نیستیم. شهادت حضرت زهرا (س) در پیش است. مردم نسبت به خاندان رسالت (ص) عشق می‌ورزند، اما مراعات پروتکل‌ها هم وظیفه شرعی و ملی ماست.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir