علم‌ الهدی: پیشگیری از بارداری، فحشای باطنی است
خطیب نماز جمعه مشهد گفت: پیشگیری از بارداری یک نوع فحشای باطنی است

صحبت های علم الهدی در خطبه های دیروز نماز جمعه مشهد

علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد:

* کلام ما در رابطه با تقوای عملی در رابطه‌های خانوادگی است، یکی از مسائلی که در تقوا در زندگی خانوادگی و در زناشویی دو همسر کاملاً منافات دارد مسئله پیشگیری از اولاد به منظور تحدید نسل است.

* (با بیان اینکه اگر زن و شوهر در نتیجه ازدواج فقط به کامیابی از یکدیگر در ملاحظات جنسی اقدام کنند و جلوی بارداری و فرزندآوری را بگیرند این برخلاف تقوای عملی در کانون زندگی خانوادگی است): ما در قرآن کریم آیاتی را داریم که سه تا از آن آیه‌ها در رابطه با قطع اولاد است که دقیقاً پیشگیری از بارداری و فرزندآوری را شامل می‌شود.

* آیه اول سوره انعام آیه ۱۴ که می‌فرماید افرادی که فرزندان خود را می‌کشند، آن‌ها زیان بسیار زیادی می بیند و ضرر فوق العاده‌ای را تحمل می کنند و اینکه خدا آن‌ها را از روزی محدود می‌کند به خاطر اتهام و تهمتی که به خدا می‌زنند چون گمان می‌کنند خدا روزی فرزند آن‌ها را نخواهد داد این‌ها کسانی هستند که به خدا تهمت زدن و قابل هدایت نیستند.

* (با بیان اینکه زن و شوهری که با هم ازدواج کردند و از بارداری ممانعت می‌کنند، قرآن این عمل را یک عمل سفیهانه معرفی می‌کند): عمل سفیهانه این است انسان خوب و بد را تشخیص نمی‌دهد و قدرت تصمیم‌گیری در زندگانی خود ندارد.

*  نکته دوم این آیه این است که چرا جلوی فرزندآوری را می‌گیرید و به خدا تهمت می‌زنید که خدا به مخلوق خود روزی نمی‌رساند؟

 * (با بیان اینکه فحشا دو نوع است، یک سلسله فحشای ظاهری و یک سلسله فحشای باطنی است): یکی به دنبال شهوترانی و ارتباط با جنس مخالف است یکی هم آن است که در باطن وی وجود دارد و عمل آن رابطه نامشروع نیست، پیشگیری از بارداری یک نوع فحشای باطنی است.

* (با بیان اینکه منظور از فرزند کشی دختر کسی اعراب نبوده و ممانعت از بارداری است): پیامبر می فرمایند اینکه شما از کنید جلوگیری کنید، همان دختر کشی و بچه کشی پنهان است.

* آن که می‌گوید راس کار نباید روحانی باشد ببینید که این تأثیر مدیریت یک روحانی است، میزان قضاوت شما واقعا مشکلات امروز نظام است؟ شما در ابعاد دیگر مدیریت نظام را به یاد نمی آورید؟ از روز اولی که شهدا این نظام را بوجود آوردند، قصد این بود که مردم اینجا خودشان زندگی کنند و از بیرون و قدرت‌های شرق و غرب مستقل بوده و خودشان راه سعادت را برای خود بسازند.

* امام روز اول گفتند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی اینکه نظام ما وابسته به شرق نیست و جماهیر شوروی وقت، نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد یا در شرق آمریکا و اروپا اجازه تصمیم‌گیری برای ما را ندارند. این یک نظریه شخصی نبود، نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بود.

* کسانی که می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، امروز دو فکر در کشور حاکم است، یکی اینکه از بیرون بازاریابی کنیم و تولید را بالا برده و صادرات داشته باشیم و دنیا بازار ترویج اقتصاد ما باشد و یکی هم این است که دستمان را به بیرون دراز کرده و محتاج دشمن باشیم.

* عده ای می‌گویند به دشمن التماس کنیم که تحریم را بردارد، یک عده هم که طرفداران جریان ولایت هستند، می‌گویند تحریم را خنثی کنید تا دنیا، بازار شما باشد. ای عزیزان جوان در این دو فکر کدام درست است؟ پیش دشمن دست دراز کنیم یا روی پای خودمان بایستیم و به دشمن پشت پا بزنیم؟



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com