وزیر بهداشت: لعنت خدا بر این سیاست‌ زدگی
نمکی، وزیر بهداشت گفت: باید از سیاسی کاری پرهیز کرد. بسیار نگران سیاست زدگی هستم که عده‌ای تلاش می‌کنند که کرونا و مرگ مردم را هم عامل توفیق در عرصه سیاست کنند

وزیر بهداشت: بسیار نگران سیاست زدگی هستم

نمکی، وزیر بهداشت گفت: باید از سیاسی کاری پرهیز کرد. بسیار نگران سیاست زدگی هستم که عده‌ای تلاش می‌کنند که کرونا و مرگ مردم را هم عامل توفیق در عرصه سیاست کنند. لعنت خدا بر این سیاست زدگی. عده‌ای سعی می‌کنند از نمد پوسیده مردم هم کلاه برای خودشان دست و پا کنند این یک فتنه است و از این فتنه و آشوب باید درگذرید. این سیاست زدگی‌ها یک فتنه است که عده‌ای کرونا را عاملی برای تخریب دولت یا کل نظام کنند.

سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در زنجان که در سالن شهید مجید شهریاری سازمان برنامه و بودجه زنجان برگزار شد، اظهار داشت: ایرانِ تنها و درگیر در ظالمانه‌ترین تحریم‌ها با لطف خدا، همدلی و وفاق، رهبری و زعامت مرد فرزانه‌ای که عنایت ها، حمایت ها، هدایت‌ها و رعایت‌هایشان زبانزد بیگان هم شد، توانست دستاوردهایی را کسب کند که در عرصه بین المللی ممتاز شود.

وی اظهار داشت: امروز با موج سنگین چهارم همه گیری با ویروس جهش یافته روبرو هستیم. اینکه در اولین روز ماه مبارک رمضان به این استان سفر کرده ایم، با این هدف نیست که شکواییه کنم که چرا اینگونه شد و بر مزار حرف‌ها و ادعاهای گذشته، گریستن مشکلی را از ما حل نخواهد کرد بلکه باید راهکارهایی را برای برون رفت از این چالشی که در پیش رو داریم، داشته باشیم.

وزیر بهداشت خطاب به اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در زنجان گفت: هفته آینده با این موج بیماران سرپایی که در زنجان می‌بینم، کار سخت‌تر می‌شود و یکی از سخت‌ترین هفته‌های مدیریت ۱۴ ماه گذشته را تجربه می‌کنید اما تسلط این مجموعه به دلیل همدلی و وفاق بین مسئولان استانی و مردم خیّر و صاحبدل این منطقه، مدیریت کار را برای زنجان راحت‌تر از خیلی از مناطق کشور می‌کند. این استان برای ما در روش مدیریت بیماری در خیلی از مناطق کشور، الگو شد.

نمکی اظهار داشت: امروز وفاق، همدلی، محبت، خردورزی و عقلانیتی که در زنجان حاکم است، اولین رکن موفقیت ما در مدیریت کووید۱۹ است. باید از سیاسی کاری پرهیز کرد. بسیار نگران سیاست زدگی هستم که عده‌ای تلاش می‌کنند که کرونا و مرگ مردم را هم عامل توفیق در عرصه سیاست کنند. لعنت خدا بر این سیاست زدگی. عده‌ای سعی می‌کنند از نمد پوسیده مردم هم کلاه برای خودشان دست و پا کنند این یک فتنه است و از این فتنه و آشوب باید درگذرید. این سیاست زدگی‌ها یک فتنه است که عده‌ای کرونا را عاملی برای تخریب دولت یا کل نظام کنند.

وی تاکید کرد: یک نکته را به همه سیاسیون می‌گویم. ما سیاسی نیستم. سیاست بلدیم اما سیاسی نیستیم و برای هیچ صندلی هم‌خیز برنداشته ایم. دلمان می‌خواهد که کرونا را به عنوان آفت، جمع و جور کنیم و عاملی برای خوشحالی مردم، رضایتمندی مقام معظم رهبری و شادی شهدا شویم. اما عزیزانی که در این ایام که بازار سیاست برای انتخابات داغ است، بدانند که با تخریب کل نظام، چیزی عایدشان نمی‌شود. «اندر پس پرده گفتگوی من و توست/ چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من». عده‌ای بیرون از کشور برای ما نشانه رفته‌اند که از فاصله افتادن بین مسئولان و نهادها، استفاده کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: استان زنجان، استان خیرخواهی است و باید کمک‌های مومنانه ادامه پیدا کند تا مردم به ویژه در کسبه خرد به دلیل تنگدستی مجبور به شکستن پروتکل‌ها نشوند.

نمکی اظهار داشت: معتقدم که باید برای لیالی قدر با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط، اجازه دهیم که مردم در مراسم‌ها شرکت کنند اما این از خردورزی مسئولان استانی است که این مراسم‌ها چگونه برگزار شود که هم مردم شرکت کنند و هم پروتکل‌شکنی نشود که مومنین روزه دار، آلوده به ویروس شوند.

وی گفت: اگر همه به ترکیه و تورهای خارجی بروند، یکی از شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی نمی‌گوید که این سفرها در اشاعه بیماری موثر بوده اما اگر اثبات شد که یک مومن در یک نماز جمعه یا نماز یومیه یا در حرم یکی از بزرگواران آلوده به ویروس شده، تمام بوق‌های دنیا برای ما به صدا در می‌آید و گرفتار یک بی‌انصافی به تمام معنا هستیم. علاوه بر بوق‌های بیرونی، به اندازه کافی نماینده بوق در داخل کشور داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در قضیه واکسن، ترکش‌هایی که از بعضی فضاهای داخلی خوردیم، از بیرونی‌ها نخوردیم. یکی از غم و غصه‌های ما در ایام مدیریت کرونا، فضای ناجوانمردانه تبلیغاتی بود که فکر نمی‌کنم هیچ وزیر بهداشتی در هیچ کجای دنیا، گرفتار کلاف سردرگم در هم تنیده تبلیغات منفی بود.

نمکی خاطرنشان کرد: ما وزارت بهداشت همه مردم این سرزمین اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، معتدل، بدون خط، شیعه، اهل تسنن، کلیمی، مسیحی، زرتشتی، لامذهب و حتی زندانی محکوم به اعدام هستیم. ما قسم خوردیم که در سلامت این عزیزان، کوشا باشیم. از کسی که با تنگی نفس به بیمارستانها مراجعه می‌کند نمی‌پرسیم که آیا از آن‌هایی بودی که به حرف ما گوش کردی و سفر نرفتی و دیگری تو را آلوده کرد یا از آن‌هایی بودی که در ایام تعطیلات خوش گذراندی؟ ما خدمتگزار همه مردم این سرزمین هستیم چه آن‌هایی که به حرف ما گوش کردند چه آن‌هایی که گوش نکردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir