نمکی : فکر می کنند که خیلی به این میز وابسته ام
وزیر بهداشت گفت: برخی فکر می‌کنند که خیلی به این میز وابسته ام!

می‌خواستند مرا خسته کنند و گفتند که استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد



نمکی:

برخی می خواستند من را خسته کنند و گفتند که استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد و فکر می کنند که خیلی به این میز وابسته ام اما نمایندگان مجلس موضوع را درک و به موقع ورود پیدا کردند.

چهار ماه برای انتقال پول ما را اذیت کردند اما این ساز و کار را رفتیم.

(با بیان اینکه برای واکسیناسیون جمعیت زیاد کشورمان نیاز به منابعی غیر از کوواکس داشتیم): از فروردین ۹۹ به موضوع واکسن پرداختیم، اردیبهشت ۹۹ با کشورهای هند، روسیه و چین مذاکره داشتیم و ۹ ماه طول کشید تا با روسیه قرارداد بستیم.

 درصد واکسن ها در هفت کشور مصرف می شود و اگر سر ریز داشته باشد به بقیه می رسد.

 راه پایدار در تامین واکسن کرونا تولید داخل است که این راه را با شجاعت و جسارت و تکیه بر دانشمندان خودمان آغاز کردیم که یکی از آنها انستیتو پاستور است.

(با بیان اینکه عده ای در حسرت تولیدهای واکسن ایرانی می سوزند): یک دفعه عده ای بعد مدت ها مانند قارچ پیدا می شوند و می دانم که اینها از کجا ضربه می خورند.

ما با ۶ پلتفرم متفاوت در کشور کار می کنیم که یکی از بهترین انها این کار بزرگ در انستیتو پاستور است و به زودی طرح دیگری نیز رونمایی می شود و همچنین سایر طرح های واکسن سازی مانند برکت.

عده ای ما را تخطئه کردند که چرا فاز سوم سایر واکسن بقیه را استفاده نکردید و من گفتم فقط یک شرط دارد که دانش فنی ان نیز انتقال یابد و مردم کشورمان را به این حقارت مبتلا نمی کنیم که عامل آزمایشگاهی دیگران شویم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir