روحانی : کار دولت بعدی فقط تزریق واکسن است
رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم در زمینه واکسن کار تامین و تولید را انجام داده است و فقط تزریق برای دولت بعد می ماند.

دولت دوازدهم کار تامین و تولید واکسن را انجام داده است



* تشکر میکنم از وزارت بهداشت و درمان که خیلی تلاش کردند در این انتخابات پیک جدیدی شکل نگیرد.

* هیچ کشوری در دنیا شرایط سخت ما را نداشت. ما 2 سال در جنگ اقتصادی بودیم و منابع مالی نداشتیم که به مردم بگوییم در منزل بمانید و ما هزینه های شما را پرداخت می کنیم. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، تحریم برای واکسن و ماسک را برمی داریم هرچه می گفتیم تحریم هستیم برخی تردید می کردند که چه کار به تحریم دارد، الحمدالله این آدم با زبان صریح، جنایت خود را برملا کرد و دو چیز مثل واکسن و ماسک را نام برد.

* پول ما سال هاست در کشورهای مختلف که ادعا می کنند با تروریسم میانه ای ندارند از همسایگان گرفته تا کشورهای دور دست قفل است.ما نمی توانستیم پول برای خرید واکسن و تجهیزات جابجا کنیم اما مردم همکاری کردند و برخی با روی گشاده علیرغم سختی با ما برخورد کردند.

* معلوم شد که این ویروس علیرغم خطرناک بودنش واکسن را قبول کرده است. وقتی واکسن تزریق شد در برابر این بیماری، مصونیت بالا می رود. ممکن است یک فرد با ویروس موتاسیون یافته دچار مشکل شود اما سلامت جانی آن فرد حفظ می شود و مگر و میر کاهش می یابد. در موضوع واکسن گرفتار بگو و مگو نشدیم.

* برخی گفتند صبر کنید تا واکسن داخلی تولید شود اما شروع به خرید واکسن از کوواکس و کشورهای دوست مثل (چین، روسیه) کردیم و اعلام کردیم هر زمان واکسن داخلی تولید شد استفاده می کنیم و معطل نکردیم . امروز 2 واکسن ما مجهز لازم را برای مصرف عمومی اضطراری را دریافت کرده است و این هفته تزریق آن آغاز می شود. 5 واکسن در داخل خواهیم داشت.

* دولت دوازدهم در زمینه واکسن کار تامین و تولید را انجام داده است و فقط تزریق برای دولت بعد می ماند.

* مسئولین بهداشتی ما همه می گویند در این شرایط باید از واکسن استفاده کرد شاید از هر هزار تزریق واکسن یک مورد اشکال هم پیش بیاید اما نفع آن زیاد است. مسئولین بهداشتی همه چیز را به مردم توضیح می دهند. مردم در این مرحله داوطلبانه واکسن می گیرند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: borna.news