واکنش یک نماینده به طرح محدود سازی اینترنت
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی را با بحران روبرو می‌کند گفت که این تصمیم‌های چشم بسته مغایر با اراده مردم است

واکنش روح الله حضرت پور به موافقت مجلس با طرح محدود سازی اینترنت

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه با اشاره به موافقت مجلس با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «مجلس در وانفسای مشکلات بی‌شمار کشور طرحی مغایر با حقوق ملت را تایید کرد که وزارت ارتباطات رسما اعلام کرده است زیرساخت‌های اجرایی آن در کشور وجود ندارد و میلیون‌ها کسب و کار اینترنتی را با بحران روبه‌رو می کند.

‏رای مخالف دادم.

هیچ کس اجازه ندارد فعالیت‌های ارتباطی مردم را محدود و ایرانی‌ها را در عرصه بین‌الملل منزوی کند.

‏این تصمیم‌های چشم‌ بسته مغایر با اراده مردم است. »

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی به صورت اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی و در کمیسیون مشترک بررسی شود.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. »


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir