کنایه های رئیسی به روحانی در مراسم تنفیذ
سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

وضعیت مردم را وضعیت مناسبی نمی‌بینیم



رییسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود:

* (با بیان اینکه شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم): به دلیل رعایت پروتکل‌ها این توفیق از من سلب شد.

* (با بیان پیام مردم در ۲۸ خرداد تحول خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض بود): پیام مردم پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود و این پیام مردم در انتخابات بود که با فساد مبارزه شود، عدالت حاکم شود و به روابط ناسالم اداری و هر آنچه که پیوندی با جامعه اسلامی ندارد پایان یابد.

* به دنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود اما سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد.

* کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه، کنترل تورم، مدیریت کرونا و موضوع آب و برق از جمله مسایل مهمی است که حل آنها فوریت دارد.

* پیام مردم تغییر وضعیت موجود بود. با توجه به رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی و تورم ۴۴ درصدی و افزایش سه برابری بدهی‌های دولت در پنج سال اخیر، وضعیت مردم را وضعیت مناسبی نمی‌بینیم چه به دلیل دشمنی دشمنان و چه به دلیل کاستی‌های داخلی.

* (با بیان اینکه سفره مردم را شرطی نخواهیم کرد): ما وضعیت سفره مردم را به خارج از کشور گره نخواهیم زد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم اما کارهای زیادی همچنان پیش پای دولت است و ما یک برنامه تحولی آنی، فوری و کوتاه مدت برای مواجه با مسائل پیش‌رو مشخص کردیم و به سرعت با این موارد مواجه می‌شویم.

* به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید می‌گویم.

* ما از قبیله «ما می‌توانیم» هستیم.

* امیدواریم با نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان وضع به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب تغییر کند و ضمن پاسداشت همه خدمات تا کنون، گام‌های مثبتی برداشته شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir