آمارها واقعی نیست ، روزی ١٥٠٠ نفر می میرند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: آمار واقعی مرگ و‌میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است.اید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند.


پزشکیان: چرا روز اول کرونا در قم حکومت نظامی نشد؟


مسعود پزشکیان:

* (با انتقاد از تاخیر در روند کنترل بیماری و واکسیناسیون): باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند و بعد که از قم پخش شد یک‌ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند اما این کارها را انجام ندادند.

* یوهان در چین 250 میلیون نفر جمعیت داشت. کل جمعیت را قرنطینه کردند، اما شل‌کن سفت‌کن‌های ما برای مقابله با کرونا زیاد بود تا جایی که الان آمار مرگ و میر را روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام می‌کنند و انگار نه انگار که آدم‌ها می‌میرند.

* البته آمار واقعی مرگ و‌میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

* این بی‌انصافی است که بگوییم این واکسن‌ها ظرف مدت دو هفته تامین شده است، ما اگر بخواهیم سفارش بدهیم، شرکت‌های سازنده سفارش ما را بپذیرند و شروع به تولید کنند و بعد بخواهیم وارد کنیم حداقل پنج تا شش ماه زمان می‌برد.

* قراردادهای خرید واکسن در زمان آقای روحانی بسته شده و پول‌ها داده شده بود. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرات دارد در این رابطه حرف بزند و روشنگری کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانیم جنس وارد کنیم حتی اگر پول دست‌مان باشد.

* دولت قبل پول را داده بود سفارش‌ها را هم انجام داده بود حالا ممکن است مشکلات گمرکی و حمل و نقل بوده است و دولت فعلی آنها را حل کرده است و الان وارد می‌شود، اما کالا و سفارشات از قبل وجود داشته است و این دولت واکسنی سفارش نداده است. اگر این سفارش را داشتند اعلام کنند اینها قبلا سفارش نشده بود ما اینها را سفارش دادیم و تولید انجام شده است.

* اینکه می‌گویند فلان کارخانه شروع به افزایش سفارشات کرده است، حرف کارشناسی نیست چراکه باید کارخانه‌ای ایجاد شود، بعد تحقیقات انجام شود و پول محققان پرداخت شود و بعد از این مرحله بحث تولید است و بستر و زیرساخت تمامی این مراحل در دولت قبل انجام شد و حالا مرحله تولید است. الان آقایان می‌گویند ما گفته‌ایم شبانه روز کار کنند، چه بستر تولید واکسن داخل و چه خرید واکسن از خارج در دولت قبل کارهایش انجام شده بود، هماهنگی‌هایی هم انجام داده اند ولی ما به دلیل مسایل سیاسی برای واردات مقداری دیر جنبیدیم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com