طالبان : دیدار با وزیر خارجه ایران ضروری است
سخنگوی طالبان امروز با تأکید بر تلاش برای آزاد کردن دارایی‌های افغانستان در آمریکا گفت: طالبان دیدار با وزرای خارجه ایران، روسیه و چین را ضروری می‌داند.

طالبان دیدار با وزرای خارجه ایران، روسیه و چین را ضروری می‌داند



سهیل شاهین سخنگوی طالبان امروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: طالبان آمادگی دارد تمامی اقدامات لازم برای آزاد کردن دارایی های افغانستان در آمریکا را انجام دهد.

سخنگوی طالبان در این باره گفت: فکر می کنم آنها (آمریکا) باید مسدود کردن دارایی های افغانستان را لغو کنند. این پول مردم افغانستان است و ما مشکلات اقتصادی زیادی داریم؛ بنابراین مسدود کردن دارایی های مذکور اقدامی علیه مردم افغانستان است.

وی در ادامه اضافه کرد: طالبان لازم می داند وزیر امور خارجه جدید دولت خود یعنی امیرخان متکی از روسیه، چین و ایران دیدن کند؛ اما این برنامه باید به طور مشترک با این کشورها کار شود.

سهیل شاهین در ادامه افزود: من دیدار از این کشورها و حفظ روابط سیاسی با آنها را ضروری می دانم، اما این موضوع در جریان ارتباطات دوجانبه با این کشورها تصمیم گیری می شود. این سفرها برنامه ریزی شده هستند، اما زمان انجام آن، کشورها در سطح دوجانبه باید در مورد این سفرها بحث و تبادل نظر کنند.

وی در مورد احتمال تغییر کارکنان نمایندگی های خارجی افغانستان هم افزود که بسته به تصمیمات رهبری جدید وزارت خارجه، در صورت نیاز چنین تغییراتی ایجاد می شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com